Är det korrekt lagd papp?

13k läst  117 svar

1. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Haha nej! Fast pris, annars hade jag varit orolig, det kan jag lova!

2. J
    Medlem Nivå 6
    Ja ingen ifrågasätter nog det, men om du inte hade gjort det hade de gjort massor med halvtaskiga lösningar som kanske orsakat problem tidigare än vad man kan förvänta sig att taket ska klara.

Vad är förklaringen från dem, att de haft lärlingar, eller "oj"? .. jag skulle velat haft en bra förklaring och avdrag på priset.
    Lite som om man får ett hotellrum som var ostädat så blir man uppgraderad utan kostnad till ett bättre rum. :cool:

3. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Håller med om vad du säger.
    Men som entreprenör har man ju rätt att åtgärda sina fel och brister.
    Men jodå, en diskussion kommer jag nog ta..

4. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Nu har dem påbörjat monteringen av läkten och nockbrödor! Kul att se!

5. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Såg att de monterat 25x36. Inte 25x38 enligt avtal.

Inte okej, eller hur??

6. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Verkar skilja mellan tillverkare, men då tycker jag att man får upplysa om det.
    Vad säger ni?

De hade även använt min festool kap :( härligt att slita på min fintandade klinga.

Redigerat 11 maj 21:41
  7. F
    Medlem Nivå 13
    Det är väl inte helt ovanligt att
    Jag hade inte brytt mig om det. Svårt att se de gör någon funktionell skillnad. Hos mig lade de 25x48 både som strö- och bärläkt.

Redigerat 11 maj 20:35
    kapten_krok gillar
  8. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Ja okej! Nej tänker inte göra en stor sak av det. Tack för infon!

9. F
    Medlem Nivå 13
    Har de gjort avloppsluftningen för dig ännu? Hos mig har de inte satt någon huva över den men det kanske man gör?

10. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Yes det har dem.
    Alltså ett underbeslaget i plåt. Se högst upp till höger.
    Sedan kommer det en stos med skopa som överbeslag, som träs på röret.
    Röret kapas såklart.
    Vi pratade om en höjd på 50cm för att undvika ev. snömassor.
    Som stosarna på bilden.

Redigerat 12 maj 20:28
  11. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Idag var de här med plåtslagare.
    De vill dra upp ståndplåtar på fasad 30cm vid entréutbyggnaden och skärmtaket vid garaget. Enligt AMA.

Men det kommer ju inte se klokt ut nu efter lite tänkande ihop med sambon.

Så vi kommer säga att dem få dra upp plåtarna 12cm, som den är idag på skärmtaket.

Det handlar ju endast om ev. snömassor som Kan stå mot fasad och smälta. Men de kommer ändå fräsa in ett spår i stenen, så känner mig lugn ändå.

Aldrig sett ett hus med 30cm synliga ståndplåtar iaf! Har ni??

12. F
    Medlem Nivå 13
    Hur blev allt till slut?

13. kapten_krok
    Medlem Nivå 6
    Haha!
    De är inte klara än och mycket strul på vägen, främst med arbetsledning som inte svarar när frågorna blir jobbiga.
    Grabbarna på plats kan man prata med och få snabba svar från ifrån, och de fixar allt man ber dem fixa.
    Jag tippar att de blir klara med stora taket nästa vecka. Sen ska ställningen ner, och bandtäckning på ett skärmtak och entréutbyggnad göras.

Men det är tur att jag varit uppe varje dag på taket, för annars hade jag varit sjukt missnöjd med slutresultatet.
    Och vissa saker går inte att fixa när allt är klart, eller går gör det, men sicket jobb.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: