Nej, du får inte göra något i efterhand. Du får dessutom inte skjuta en människa gör att freda en katt.

• Gilla
Alti och 3 till
  • Laddar…
E
Grannen hade fått flytta illa kvickt om det varit min katt.

• Gilla
big mike och 7 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Grannen hade fått flytta illa kvickt om det varit min katt.
Varför då? Skall alla grannar stå ut med dina katter? Är väl inte dom som skaffat katt.

Har grannen varnat dig vid flertalet tillfällen och sagt att han inte vill ha dina katter på sina bilar och på sin tomt o deras kiss och bajs i sina rabatter och du inte vidtagit lämpliga åtgärder hade jag oxå skjutit ihjäl dom.

Ja vi i familjen har 2 katter och det är vi som skaffat katt inte våra grannar.

Dina katter hade strykit med illa kvickt om dom inkräkta på min egendom, Och du hade fått flytta ännu fortare om du mopsat upp dig istället för att hålla rätt på dina katter.

• Gilla
  • Arg
  • Älska
  • Wow
Anders_X2 och 15 till
  • Laddar…
A
  • Gilla
  • Arg
rogerkp och 3 till
  • Laddar…
E
P Peter Petterson skrev:
Varför då? Skall alla grannar stå ut med dina katter? Är väl inte dom som skaffat katt.

Har grannen varnat dig vid flertalet tillfällen och sagt att han inte vill ha dina katter på sina bilar och på sin tomt o deras kiss och bajs i sina rabatter och du inte vidtagit lämpliga åtgärder hade jag oxå skjutit ihjäl dom.

Ja vi i familjen har 2 katter och det är vi som skaffat katt inte våra grannar.
Mina katter är innekatter så jag tar ansvar för dem, dessutom bor jag på landet, men det hör inte hit. Skulle grannen skjuta något av mina djur skulle han inte kunna bo kvar utan vara borta inom mindre än en månad med sitt pick och pack.

• Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Nej, du får inte göra något i efterhand. Du får dessutom inte skjuta en människa gör att freda en katt.
E Elektra skrev:
Mina katter är innekatter så jag tar ansvar för dem, dessutom bor jag på landet, men det hör inte hit. Skulle grannen skjuta något av mina djur skulle han inte kunna bo kvar utan vara borta inom mindre än en månad med sitt pick och pack.
Hur löser du bort en granne på en månad?

A aggplanta skrev:
Det finns numera vetenskapliga bevis för att lösgående katter bör (skall) bort från tätbebyggda områden. Lyssna gärna på SRs Besserwisser [1] eller läs den vetenskapliga rapporten direkt [2].

[1] [länk]
[2] [länk]
Då borde det gälla 54 åringens katt med eller?

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
A aggplanta skrev:
Det finns numera vetenskapliga bevis för att lösgående katter bör (skall) bort från tätbebyggda områden. Lyssna gärna på SRs Besserwisser [1] eller läs den vetenskapliga rapporten direkt [2].

[1] [länk]
[2] [länk]
När jag läser källan får jag det till att förvildade katter ska bort. De får man skjuta.
Vad jag vet är det inte ett stort problem i Sverige.

• Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
E
Janu78 skrev:
Hur löser du bort en granne på en månad?
Han flyttar frivilligt såklart och fort ska det gå.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
När jag läser källan får jag det till att förvildade katter ska bort. De får man skjuta.
Vad jag vet är det inte ett stort problem i Sverige.
Tror du tolkar den engelska texten fel. Är det free-ranging du tänker på? Som i "Free-ranging domestic cats (Felis catus) impact biodiversity through predation, disturbance, competition, disease and hybridisation"

P
E Elektra skrev:
Han flyttar frivilligt såklart och fort ska det gå.
Lycka till, även om han blir dömd för skjutningen så kommer aldrig någon kunna flytta honom om han inte vill.
Jag håller inte med om att skjuta ihjäl en grannkatt utan diskuterar det förstnämnda!

• Gilla
Alti
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Då har du ju inga problem då du tar hand om dina djur och inte låter andra lida för att du skaffat dom. Precis så som vi gör med våra husdjur.

Är inte en mänsklig rättighet att andra skall behöva lida/anpassa sig bara för att man gör val som gynnar en själv.

Hade du därimot haft utekatter som pissat ner grannens rabatter,Repat sönder grannens bil samt utemöbler osv utan att göra något åt saken förutom att rycka på axlarna så får du även räkna med att grannen löser problemet.

Hade jag vart din granne och haft dina katter pissandes i mina utemöbled och du efter tillsägelse inte löst problemet hade jag oxå haft ihjäl dom, Hade du haft mage o mopsa upp dig över det i efterhand hade du oxå fått packa illa kvickt.

• Gilla
  • Haha
Fru Uggla och 4 till
  • Laddar…
A
V växelventil skrev:
Då borde det gälla 54 åringens katt med eller?
Alla lösgående katter i tätbebyggda områden.

A aggplanta skrev:
Alla lösgående katter i tätbebyggda områden.
Kanske har skjuter ihjäl sina egna katter med då .

• Haha
nissenhj
  • Laddar…
P Pallew skrev:
Haha, man måste vara rejält ömhudad om en katt får ens värld att rasa samman!!
Katter har vassare klor än vad lacken klarar av. De kan göra skapligt till skada på en bil...

• Gilla
  • Haha
39x och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.