P
P Peter Petterson skrev:
Så du tycker det är helt okej att din katt pissar ner och förstör din grannes egendom?
T twoody skrev:
Nej katter skiter i vatten.
Inte dom jag har vattnat på och är inte ensam om den metoden😉

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu har jag ju ingen katt, men mina grannar har. Det händer att de kissar i min trädgård, i carporten och lämnar fotavtryck på bilen.

Jag tycker inte att det är hela världen.
Nej men vissa tycker kanske det. Det är väl ändå inte ok att grannars tamdjur ska förstöra andras egendom.

• Gilla
  • Haha
Stefan_81 och 4 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Ibland? Vad sägs om flera gånger i veckan med sandiga skitiga tassar? Repar lacken när den krafsar sig upp?
Håll katten inne eller på den egna tomten, kan de inte bete sig ska den bort.
Tycker barn ofta stör mig mer än katter. Ok att ta bort dem också om föräldrarna inte kan hålla koll på dem!?

• Gilla
  • Haha
Alti och 12 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
[länk]

Då du gilla att länka till Lawline. Man är inte fri att släppa sina katter vind för våg bara för att dom är katter.
Läste du över huvud taget din egen länk?

(Katter skadar givetvis ingen billack mer än en vanlig åktur gör, men för diskussionens skull kan vi låtsas att de gör det.)

• Gilla
  • Haha
MichelleW och 7 till
  • Laddar…
Janu78 skrev:
Inte dom jag har vattnat på och är inte ensam om den metoden😉
Ja fem minuter sen är dom tillbaka, katter är för korkade för att hålla sig borta.

P
C carin76 skrev:
Tycker barn ofta stör mig mer än katter. Ok att ta bort dem också om föräldrarna inte kan hålla koll på dem!?
T twoody skrev:
Ja fem minuter sen är dom tillbaka, katter är för korkade för att hålla sig borta.
Att dom är korkade håller jag med om🤣

• Gilla
twoody
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Läste du över huvud taget din egen länk?

(Katter skadar givetvis ingen billack mer än en vanlig åktur gör, men för diskussionens skull kan vi låtsas att de gör det.)
Sluta trolla katter kan givetvis göra repor på en lack.

• Haha
  • Gilla
Alti och 2 till
  • Laddar…
P
C carin76 skrev:
Men barnen kan man muta och lura till att gör annat🤣

T twoody skrev:
Nej men vissa tycker kanske det. Det är väl ändå inte ok att grannars tamdjur ska förstöra andras egendom.
Hur vet du att inte 54 åringen katter förstör andras egendom?Tvivlar på att 54 åringen skulle tycka det är okej om en granne skjuter ihjäl hans katter.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
C carin76 skrev:
Det argumentet är så otroligt korkat, jämföra ett barn med en katt?

• Haha
  • Arg
  • Gilla
Elektra och 2 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Varför då? Skall alla grannar stå ut med dina katter? Är väl inte dom som skaffat katt.

Har grannen varnat dig vid flertalet tillfällen och sagt att han inte vill ha dina katter på sina bilar och på sin tomt o deras kiss och bajs i sina rabatter och du inte vidtagit lämpliga åtgärder hade jag oxå skjutit ihjäl dom.

Ja vi i familjen har 2 katter och det är vi som skaffat katt inte våra grannar.

Dina katter hade strykit med illa kvickt om dom inkräkta på min egendom, Och du hade fått flytta ännu fortare om du mopsat upp dig istället för att hålla rätt på dina katter.
Om du nu har katter borde du fatta att katter inte bryr sig om egendom, utan revir.

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
P
C carin76 skrev:
Om du nu har katter borde du fatta att katter inte bryr sig om egendom, utan

Unikt namn
V växelventil skrev:
Hur vet du att inte 54 åringen katter förstör andras egendom?Tvivlar på att 54 åringen skulle tycka det är okej om en granne skjuter ihjäl hans katter.
Ja med logiken att det är proportionerligt att skjuta eventuella hot mot ens katter, så får väl grannkvinnan skaffa jaktlicens och skjuta av 54åringen. 🙄

• Gilla
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Det argumentet är så otroligt korkat, jämföra ett barn med en katt?
Jag jämför levande varelser och den som är korkad är du, som inte förstår att jag syftade på att man inte kan ”ta bort” allt man inte gillar.

• Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Ja med logiken att det är proportionerligt att skjuta eventuella hot mot ens katter, så får väl grannkvinnan skaffa jaktlicens och skjuta av 54åringen. 🙄
Räcker väl med att hon anmält honom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.