På konsumentens sida
· 3 615 inlägg
Grannosämja mynnade ut i att en husägare sköt grannens katt med en hagelbössa.
Du kan läsa artikeln här: 54-åring sköt grannens katt
Du kan läsa artikeln här: 54-åring sköt grannens katt
Redigerat av moderator:
Det är tyvärr väldigt vanligt att det används fel rubriceringar i artiklar. Något som devalverar begreppen. Att skjuta en katt är inte mord.
För att det ska vara befogat att skjuta katten ska det nog vara troligt att den var på väga att döda mannens katt. Något katt slagsmål sällan leder till.
Redigerat:
Nä, det är möjligt att våldet var i grövsta laget just för den situationen. Jag ville bara påpeka att man får ta till nödvärn i ett flertal situationer som inte innebär att man fruktar för sitt eget liv.N Niq skrev:
Hur kan situationen vara så allvarlig och samtidigt sådan att mannen kan vara säker att just bara träffa grannens och inte sina egna katter med hagelbössa?
Tycker detta liknar så dåligt omdöme att jag verkligen hoppas mannens vapenlicens dras in.
Tycker detta liknar så dåligt omdöme att jag verkligen hoppas mannens vapenlicens dras in.
Kattägaren klarar väl inte av att hålla borta katten från att uträtta sina behov och/eller göra skador på grannens fastighet. Då ska katten bort på något sätt.
Man ska inte behöva lida pga att djurägare inte klarar av att hålla styr på sina djur.
Ingen här vet hur många gånger klagomål på kattägaren som har lämnats.
Man ska inte behöva lida pga att djurägare inte klarar av att hålla styr på sina djur.
Ingen här vet hur många gånger klagomål på kattägaren som har lämnats.