50 592 läst ·
575 svar
51k läst
575 svar
54-åring sköt grannens katt
Hur har jägaren lidit av att grannens katt rört sig i närheten av hemmet och bråkat med hans kattor?Huddingebo skrev:
Kattägaren klarar väl inte av att hålla borta katten från att uträtta sina behov och/eller göra skador på grannens fastighet. Då ska katten bort på något sätt.
Man ska inte behöva lida pga att djurägare inte klarar av att hålla styr på sina djur.
Ingen här vet hur många gånger klagomål på kattägaren som har lämnats.
Du menar att det är OK att skjuta katten om man klagat innan? Och vad menar du "ska bort på något sätt", enligt vilken lag?Huddingebo skrev:
Kattägaren klarar väl inte av att hålla borta katten från att uträtta sina behov och/eller göra skador på grannens fastighet. Då ska katten bort på något sätt.
Man ska inte behöva lida pga att djurägare inte klarar av att hålla styr på sina djur.
Ingen här vet hur många gånger klagomål på kattägaren som har lämnats.
Redigerat:
20 liters spann körde jag med. När fanskapet låg och sola sig på gräsmattan så fick han allt över sig. =)Janu78 skrev:
Den katten sket mitt på gräsmattan, pissa på veden och jagade igelkottarna.
Men när den fick sig ett bad så försvann han härifrån. Det var dock ett par år sen.
Härligt, du bjöd ju katten på en dusch på köpet🤣Rkarlsson skrev:
Ja. Generellt tycker jag att allt bruk av skjutvapen förutom på anvisad jakt eller vid trafikskador borde leda till indragen licens. Vem fan vill ha en granne som skjuter till höger och vänster med hagelbrakare. Och om han hade perfekt skottläge kan det inte röra sig om nödvärn.Unikt namn skrev:
Katter som skiter i trädgården och i barnens sandlåda? kiss på gräset liter man såklart inte av, det försvinner men när sandlådan till slut stinker? Promenerar på bilar och skitar ner de fulla av tassavtryck? Nej, definitivt inte ok, Bara att se till att de kommer bort då.Nyfniken skrev:
Oj, snacka om I-landsproblem. Grannens katt går på vår bil ibland, kan du komma å dräpa den?Huddingebo skrev: