4 049 läst ·
67 svar
4k läst
67 svar
3a4 element blir varma av 10-11 element
Då sitter ventilen fast av någon orsak, den är många saker som kan hända i i den, någon flisa/fragment från systemet som satt sig mellan i den och blockerar eller felaktighet med själva ventilen/sätet. Går nog inte att göra något utan att plocka ur ventildelen och se vad som kan finnas där.
Ja precis och där går min osäkerhet in.J jonaserik skrev:
Så då får hellre en tekniker komma ut och titta på den. Samtidigt som man pratar med de angående expansionskärlet.
Ja, precis så är tanken.G gdsaren skrev:
Tack så tror jag det löser sig.
Just nu var det viktigt med värmen och den är tillbaka. Men den går alltför hög.... 22,9 grader när bör är 21.
Så det ena ledde till det andra.
Det med hög temp i huset, beror säkert på att ventilen läcker VV ut till det, för att kanske få det lite bättre med tempen, kan du sänka VV-tempen några grader i taget för att komma på rätt väg. lika med starttempen på VV. Blir då kanske lite tunnare med VV men är nog överkomligt..
Det var precis det en tekniker från Edekyl sa.J jonaserik skrev:
Att det läcker lite varmvatten till andra hållet, inget farligt. Men då tror VP att den ska värma vatten hela tiden och då går den igång.
Så därav teknikerbesök på fredag som får titta på detta med expertögon...
jag kan förresten inte sänka varmvatten graderna. Inte vad jag har kunnat hitta.J jonaserik skrev:
Kanske kollar på fel ställe...
Det kommer bytas ut:
Växelventil
Växelventilmotorn
Expansionskärl
tack för all era tips och information.
Växelventil
Växelventilmotorn
Expansionskärl
tack för all era tips och information.
Klicka här för att svara