Tagg: vind
Här samlar vi allt om vind.
Andra taggar som innehåller ordet vind är: kallvind, kattvind, vindskiva, vindpapp, vindskivor, vindskydd, inreda-vind, isolera-vind, mögel-i-vind, vindskiveplåt
-
Z
Lokalt påväxt på vind
Hej! Ännu en tråd angående ev. påväxt på vinden. Bott 1.5 år i vårt hus från -57. Takbyte och tilläggsisolerad kallvind 2018 som överlag ser... -
J
Inreda vind - flytta takstolar på självbärande tak?
Hej Vi går i tankarna på att inreda vinden. Men huset har självbärande tak vilket försvårar det hela med att flytta takstolarna och göra plats... -
N
Självhat: omisolering av kallvind
Hej! Helt okorrelerat till att jag fyllt 40 så kommer här mitt första inlägg på detta forum. Jag och frugan ska flytta ner till gillestugan då... -
Husbock eller annan skadegörare?
Nån som av egen erfarenhet kan hjälpa mig lista ut vad det är som låter i min vägg? Har en villa från 1921, vanligt sadeltak täckt med tegel... -
P
Vind, källare, badrum - var börja?
Ja, som rubriken lyder, var ska vi börja? Vi har (som jag skrivit i ett par andra inlägg) nyligen köpt och flyttat in i ett Gullringshus från... -
B
Mögel på vind efter tilläggsisolering
För snart 2 år sedan så tilläggsisolerade vi vinden med lösull (cellulosa). Taket går ut ca 180cm över souteränghusets långa altan, så isoleringen... -
B
Kuttetspån/sågspån på vind brandfarligt?
Hej! Har ett torp. Ovanför övervåningen finns ett vindsutrymme, ganska lågt, nån meter eller 1,5. Oisolerat. Äldre bjälklag i typ 120 dimensioner... -
A
Hur gör jag här för att bygga ett förvaringsgolv/plattform på vinden?
Hej! Jag har tänkt bygga ett golv/plattform på ca 2,5x2,5m för att kunna säsongsförvara diverse plastbackar. Cc takstolar är 1200mm. Har någon av... -
A
Frågor om fuktskador takpanel, vind mm
Hej! Jag och min sambo var på visning på ett hus som vi verkligen gillar, men både vid syn på plats och efter granskning av besiktningsprotokollet... -
L
Fukt på vind relativt nytt hus.
Hej. Jag har haft en firma hemma som utfört en utredning av vår vind, då jag upplever att det börjat bildas lite mögelpåväxt på vindpappen...