Tagg: värmepump
Här samlar vi allt om värmepump.
Andra taggar som innehåller ordet värmepump är: luftvärmepump, bergvärmepump, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump, luftvattenvärmepump, luft-luftvärmepump, värmepump-luft-vatten, poolvärmepump, jordvärmepump, luftluftvärmepump
-
J
Värmepump kontra fjärrvärrme
Hej! Jag har precis köpt mig mitt första hus, så nu är det dags att skapa en konto här. Huset i fråga är en enplansvilla från 1970 på 106 m2 i en... -
E
Knivigt val av värmepump Daikin vs. Nibe vs. Mitsubishi
Hej! Jag är på gång att byta ut min trotjänare till pelletspanna mot en luft/vatten-värmepump – främst av bekvämlighetsskäl och för att frigöra... -
K
Hur lösa utluften från värmepumpen?
Som kan ses på bilden har vi utblås från vår frånluftsvärmepump på fasaden där pumpen sitter precis innanför. Problemet är att det blåser ut rakt... -
Styrning av Aquaheater Silence Pro Inverter 7
Har en värmepump som i titeln. Idag använder jag mig av InverGO för styrning. Men jag saknar möjlighet att se temperatur på utgående kanal osv... -
S
Drifttid IVT värmepump
Jag är intresserad av att köpa ett hus med en IVT bergvärmepump, modell Greenline HT Plus E9. Om jag förstått det rätt är den installerad runt... -
T
Byte av värmesystem - hur hade ni resonerat?
Villan ska konverteras till vattenburet system och följande är mina alterantiv, utifrån offerter. Huset står i norrland och har ett beräknat... -
B
Okänt fel på Nibe1245..,
Hej Min Nibe 1245 har slutat fungera. Den går inte igång när gradminutrara sjunkit till startnivå eller tappvarmvattnet blivit svalt. Problemet är... -
Placering av luft vatten värmepump
Hej! Jag ska installera luft vatten värmepump hemma, vill höra med er vad ni tror om placeringen av utedelen, den kommer sitta riktad mot grannen... -
R
Poolvärmepump kräver 9,2kw på 230v?
Hej, jag har nyligen tittat på att byta ut min värmepump till poolen, och så ser jag att den ska dra 9,2kw på en fas 230 volt. Vad jag har fått... -
R
Vilken värmepump passar bäst?
Hej! Köpte ett hus byggt på 70-talet med självdrag som ventilation och direktel som uppvärmning. Tänker konvertera till vattenburen värme...