Har ett hus med 3 sovrum och ett badrum på ovanvåningen samt vardagsrum, matrum och kök på bottenvåning.
Totalt 146 kvm.

Jag skulle önska kyla i dessa rum och tycker inte Sverige har så bra utbud på lösningar. Söker med andra ord en dold installation med endast galler eller ventil i respektive rum.

Lösningar jag hittar är med små kanalanslutna enheter där det behövs en per rum. Sen större modeller från Daikin eller Mitsubishi som kan lösa större enheter där man sen kan koppla kanaler som nynnar ut I rummen.

Finns det någon som har kyla som kan vägleda lite?

RoTe
Det du letar efter heter "central air conditioning" eller bara "central air" i folkmun. Vi i Sverige ligger långt efter när det gäller AC, framförallt i bostäder men övriga Europa bör ha enheter man kan importera. Var beredd på att läsa på och säkert göra det mesta av jobbet själv, om du inte har oändligt med pengar du kan tänka dig skiljas med... Bara en LLVP är svindyr att köpa installerad och klar numera.

RoTe RoTe skrev:
Det du letar efter heter "central air conditioning" eller bara "central air" i folkmun. Vi i Sverige ligger långt efter när det gäller AC, framförallt i bostäder men övriga Europa bör ha enheter man kan importera. Var beredd på att läsa på och säkert göra det mesta av jobbet själv, om du inte har oändligt med pengar du kan tänka dig skiljas med...
Exakt det jag med kommit fram till. Därför jag söker om någon byggt ett sådant system.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.