Hej!
Jag har en värmepump av märket Wiessman Vitocal 300. Värmepumpen gjorde lite konstiga ljud idag har nu lagt av och fel meddelandet på skärmen som jag kommer bifoga en bild på är på grund av att värmepumpens övervakningsenhet inte fungerar. Är det någon vänlig själ där ute som vet vad det faktiskt innebär och om det går att fixa själv etc? Bor i Närke.

• Felmeddelande på Wiessman Vitocal 300 värmepumps skärm, text: "Anläggningen har stängt, orsakar A7, övervakningsenhet fungerar ej.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ingen expert på Viessmann Vitocal men det där lär vara nåt elektronikfel med värmepumpen och rätt knepigt att fixa själv. Du lär behöva ställa om att köra på elpatron tills du kan få tag i en reparatör. Kolla upp i manualen hur man sätter på nöddrift/manuell eller nåt liknande.

Utföra en Norsk reset först kanske?

snaggletooth snaggletooth skrev:
Utföra en Norsk reset först kanske?
Har provat det flera gånger…

aspa-hasse aspa-hasse skrev:
Jag är ingen expert på Viessmann Vitocal men det där lär vara nåt elektronikfel med värmepumpen och rätt knepigt att fixa själv. Du lär behöva ställa om att köra på elpatron tills du kan få tag i en reparatör. Kolla upp i manualen hur man sätter på nöddrift/manuell eller nåt liknande.
Får nog göra så, tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.