Tagg: värme
Här samlar vi allt om värme.
Andra taggar som innehåller ordet värme är: golvvärme, värmepump, luftvärmepump, bergvärme, värmesystem, bergvärmepump, fjärrvärme, vattenburen-golvvärme, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump
-
N
Värmeväxlare högljud/Dunkande
Hej Vi har nyligen installerat en värmeväxlare (Cetetherm Pioneer). Strax efter installationen uppstod ett högt vibrerande/dunkande ljud i... -
Hur ska jag värma upp källaren?
Jag har ett enplanshus på ~170 kvm byggt -66 med källare under hela. Det är uppvärmt med bergvärme och radiatorer och på övervåningen verkar alla... -
S
Nymonterade fönster, läcker de värme runt blad/karmar?
Vi bytte husets alla fönster till ett av de mer kända svenska märkena med deras egna hantverkare i november-december 2024. En jobbig historia där... -
M
Välja värme i 2st rum i källaren
Hej experterna! Har just köpt hus och står inför en massa val där detta är ett. Som ni ser på ritningen så saknar gym och tvättstuga värme idag... -
C
Diskmaskin - Skina 91153611301 värmer ej vatten
Hej, Häromdagen kördes en full diskmaskin och efter att diskmaskin är klar så märker vi att när maskinen öppnas så är det inte varmt/ånga som det... -
V
Värmesystem samt ventilation för värme och kyla
Hej, jag och min sambo är i startgroparna för att bygga hus. Hos hustillverkaren får vi välja mellan antingen frånluftsvärmepump (tilluft via... -
Z
IVT 495 TWIN Framledning värme GT1
Vaför hög temperaturskillnad? Shuntventilens ställdon verkar vara i helt stängt läge. -
A
Värma/kyla litet förråd
Har ett förråd som är knappt 6 kvm. Det är isolerat. Tanken är att det blir ett slags pumphus i framtiden. Just nu finns värmeväxlare och batteri... -
S
Göra del av vedbod till snickarverkstad - värme, material?
Har en gammal vedbod där insidan består av två "rum", ena är vedförvaring och andra idag ett allmänt förvaringsutrymme. Det sistnämnda skulle jag... -
S
Byta äldre radiatorrör
Hej! Kommit till med hus och sambon vill renovera lite så får lite funderingar. Kåken är från -48, tjejen vill fälla in all el och göra ytskikt...