Tagg: värme
Här samlar vi allt om värme.
Andra taggar som innehåller ordet värme är: golvvärme, värmepump, luftvärmepump, bergvärme, värmesystem, bergvärmepump, fjärrvärme, vattenburen-golvvärme, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump
-
J
Växthus och bastu i kombination.
Hej. Jag funderar på hur det skulle fungera att kombinera en växthus vägg, som är teglad, med en av bastuns väggar. Alltså den teglade... -
Vedolux 30 kokade, nu ingen värme inne.
Vi har en Vedolux 30 med två tillhörande ackumulatortankar på 750L styck varav ena har varmvattenberedare på 160L i en enplansvilla på ca 130kvm... -
D
Få till värme utan Ställdon
Nybyggt hus med vattenburen golvvärme på både planen. På bv, är slingorna ingjutna och på öv ligger den i bjälklaget. Får inte till värmen i alla... -
K
Återfyllnad och luftning av vattenburen värme i höghus.
Nu vänder jag mig åter igen till VVS experterna här på forat..... Det gäller ett i sammanhanget rätt stort vattenburet värmesystem, 260... -
D
Arbetstryck vattenburen värme?
Vad är normalt arbetstryck för vettenburen värme i ett tre-plans hus? Vi är nyinflyttade och det blir inte varmt i hälften av elementen på... -
M
Vad kan Danfoss ha haft för regulatormodeller för villapaket 2015?
Försöker på distans hjälpa en äldre släkting vars element slutat fungera, och det verkar bero på fel i regulatorn för villapaketet (vattenburen... -
J
Värma upp inglasat uterum, problem…?
Jag har ett inglasat uterum på 30 m2 med isolerad limträstomme och panel invändigt. Tanken med isoleringen när uterummet byggdes var främst att... -
V
Hur reglera värme värmepanna Teknotherm Alpha?
Hej, En ''allbränslepanna'' av märke/modell Teknotherm Alpha allbränslepanna finns i huset vi köpt. Driver denna med elpatron. Både rattarna är... -
M
Vattenläcka/elementrör
Hej allihopa! För några dagar sen jag märkte en liten vattenläcka på ett litet rör som ansluter till elementet. Jag kollade upp på nätet och valde... -
J
Varför endast värme på övervåningen
Jag har fjärrvärme i huset, som jag bott i 10år i, men nu när det börjar bli kallt så har jag märkt att elementen på nedervåningen inte blir...