Tagg: takfot
Här samlar vi allt om takfot.
Andra taggar som innehåller ordet takfot är: takfotsplåt, takfotsventilation, takfotsbelysning, råspont-takfot, takfotskil, takfotssmyckning, takfotsnät, takfotsbräda, inkläddtakfot, inbyggd-takfot
-
H
Felsöka LED-spottar i takfot som slutat fungera
Hej! Vi har totalt 7 st LED-spottar i vår takfot som, där 3 st nu slutat fungera (övriga 4 st fungerar dock, men de 4 sitter istället i takfoten... -
E
Installera spotlights i takfoten på 70-talshus
Hej! Har ganska nyligen flyttat till hus och planerar installera spotlights i takfoten. Min tanke är att sätta spotlights vid varje mellanrum... -
P
Panelbrädor i takfot har bågnat!!
Hej! Flyttat in i villa för 1 år sen. Noterat att panelbrädorna som klär in takfoten har bågnat (är krökta). Takfotsbrädan är målad över till... -
Märklig konstruktion av takfot?
Håller på att bygga ett garage i byggsats. Jag har gjort strikt efter beskrivningen men kan inte sluta fundera på konstruktionen kring takfoten... -
M
Varför blir tryckt virke dåligt under takfoten?
Vi fick hjälp att sätta upp en altan för sex år sedan och använde tryckt virke för att bygga överliggaren men sedan kom vi inte vidare just... -
N
Tips på övergång mellan takfot och gavel underspikning 1,5 plans hus.
Någon som kan visa lite bilder på deras underspikning gärna övergången mellan takfot och gavel. Går i funderingarna på hur jag skall göra... -
T
Inplåtad eller målad takfot?
Hej! Vi har ett platt papptak som är igång att läggas om av en takfirma. Vi hade bett dem att plåta in takfoten då vi hört att det blir relativt... -
O
Fästa ytterpanel vid takfot
Hejhopp! finns det några etablerade sätt att fästa ytterpanel (lockläkt) uppe vid takfoten? Skulle man kunna fästa en liggande typ 45x70 mellan... -
M
Hur göra med putsad takfot vid ny panel?
Hej! Håller på med en välbehövlig renovering av vår fasad. Huset är ett trähus från 1921, från början rappad med hönsnät och puts. Takfoten har... -
Intagshuv i takfot
Hejsan jag ska skaffa mig ett modernare FTX men såg att förra ägaren hade bara släppt intags röret på vinden alltså det går inte ut från huset...