Hej. Jag har panelbrädor under takfot som ska målas. Ligger från stuprännan i vinkel ner mot fasaden. Se bild
De är röda nu och ska målas svarta.
Hur målar jag dessa på bästa sätt utan att kladda på tegelfasaden och utan att färg rinner ner på teglet?
Tejp? Kartong? plast?
Tips mottages tacksamt!
Tack på förhand!
De är röda nu och ska målas svarta.
Hur målar jag dessa på bästa sätt utan att kladda på tegelfasaden och utan att färg rinner ner på teglet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tejp? Kartong? plast?
Tips mottages tacksamt!
Tack på förhand!
Till liknande projekt brukar jag använda mig av en bred spackelspade som jag kilar fast och flyttar med mig allt eftersom.
Tejp funkar i regel dåligt på det matrialet men kanske funkar som stänkskydd ngr cm ner på fasaden.
Tejp funkar i regel dåligt på det matrialet men kanske funkar som stänkskydd ngr cm ner på fasaden.
Ja sen där plasten har vi testat när vi gjorde en liknande grej. Tunn som fasen, blåser mest runt och fäste knappt på vårt tegel.
Blev till slut en presenning under som markskydd, och jäkligt försiktigt mot bred spackelspade likt ovan tipsar om.
Blev till slut en presenning under som markskydd, och jäkligt försiktigt mot bred spackelspade likt ovan tipsar om.
Tack för svaren.
Nu är jobbet gjort och jag använde maskeringstejp och tricket med bred spackelspade som nämns ovan. Enbart spackelspade fungerade inte.
Jag hade en bred maskeringstejp som ändå fäste rätt bra på teglet.
Sen var det bara att måla med pensel och vara försiktig. Jag lyckades få det målat utan färg på fasaden.
Mvh
Nu är jobbet gjort och jag använde maskeringstejp och tricket med bred spackelspade som nämns ovan. Enbart spackelspade fungerade inte.
Jag hade en bred maskeringstejp som ändå fäste rätt bra på teglet.
Sen var det bara att måla med pensel och vara försiktig. Jag lyckades få det målat utan färg på fasaden.
Mvh
Produkter som diskuteras i tråden