Tagg: kanalplast
Här samlar vi allt om kanalplast.
Andra taggar som innehåller ordet kanalplast är: kanalplasttak, plasttak-kanalplast, uterum-sadeltak-kanalplast, reglar-kanalplasttak, u-värde-kanalplast-uterum
-
Byta från kanalplast till papptak
Hej hopp! Jag ämnar att byta ut mitt kanalplasttak över uterummet till råspånt/papptak. Anledningarna är många, men på sikt vill jag konvertera... -
E
Stuprör genom kanalplast
Hej! Någon här som dragit stuprör genom kanalplast här? Och hur gjorde ni i så fall? Den sidan stupröret går ner på är där altanen ska stå nämligen. -
Hur hade ni gjort? (Inglasad Veranda/Utekök/Uterum)
Hej alla, Jag planerar att till våren påbörja ett projekt med en kombinerad inglasad veranda, uterum och utekök, och jag har några funderingar... -
O
Altantak anslutning mot fasad
Hej, Är på gång att bygga ett skärmtak av kanalplast över en del av altanen. Jag kommer köra på märket GOP från Hornbach för detta och har fått... -
F
Söker kanalplast, bryggbredd 64mm, 16mm tjockt
Hejsan! Som titeln lyder söker jag kanalplast, vertikala bryggor med en bryggbredd på 64mm. Alternativt lägre men inte kortare än 32mm. Tjocklek... -
S
Kanalplast. Snickare skruvade fast plåt i sedumduk...
Vi har ett 70-talshus med platt tak. På det sitter en Sedumduk och sedan ligger det sten. Nu skulle vi bygga ett altantak och anlitade en... -
L
Stadiga paviljonger med kanalplast?
Vi är på jakt efter en paviljong efter att vår gamla har blåst sönder. Helst vill vi ha en sån med kanalplast i taket istället för bara duk. Vi... -
J
Anslutning av kanalplast mot nästan jämnhögt shingel-tak på sommmarhus
Hej, Jag håller på att bygga ett uterum och behöver lite inspiration och tankar för att lösa anslutningen mot mitt befintliga hustak. Det... -
C
Brandklassning Uterum Attefallstillbyggnad
Hej! Vi planerar att bygga en inglasad altan utanför gavel. Den kommer falla under reglerna för attefallstillbyggnad och vara totalt 15 m2... -
E
Val av tak i kanalplast till uterum?
Jag har köpt på mig ett begagnat uterum som jag tänkte smälla upp i sommar. Jag har alla glaspartier och några av bjälkarna men taket måste jag...