Vi är på jakt efter en paviljong efter att vår gamla har blåst sönder. Helst vill vi ha en sån med kanalplast i taket istället för bara duk. Vi började titta lite på Jysk mm efter en 3x4m.

Men alla ser så klena ut. Håller de verkligen för snötyngd på vintern? Hela konstruktionen ser så ranglig ut med bara fyra "tunna" stolpar... nästan inga stabiliserande stag (typ snedstag, trianglar, fackverk).

Är det någon som har erfarenhet av den här typen av paviljonger?
Är de starkare än vad de ser ut att vara?
Har ni något tips på en stadig variant?
 
De man typiskt hittar på Jysk, rusta mm är sällan tänkta för svenskt vinterväder är min syn på det hela.
Möjligen kan man ta av tyger/tak/väggar och låta stommen stå ute en vinter eller två men sedan är skicket på hela rasket lämpligt för tippen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.