Vi är på jakt efter en paviljong efter att vår gamla har blåst sönder. Helst vill vi ha en sån med kanalplast i taket istället för bara duk. Vi började titta lite på Jysk mm efter en 3x4m.
Men alla ser så klena ut. Håller de verkligen för snötyngd på vintern? Hela konstruktionen ser så ranglig ut med bara fyra "tunna" stolpar... nästan inga stabiliserande stag (typ snedstag, trianglar, fackverk).
Är det någon som har erfarenhet av den här typen av paviljonger?
Är de starkare än vad de ser ut att vara?
Har ni något tips på en stadig variant?