Tagg: byggnadsvård
Här samlar vi allt om byggnadsvård.
Andra taggar som innehåller ordet byggnadsvård är: byggnadsvård-linolja-baltikum-lettland-litauen, plannja-tradition-kultur-byggnadsvård-takavvattn, byggnadsvård-byggår, mäklare-bra-på-byggnadsvård-och-gamla-objekt
-
P
Hög golvlist/sockel
Vi behöver lite golvlister med någon form av sekelskiftesprofil, typ den här:https://www.gysinge.com/products/696/golvsockel-handhyvlad-per-meter... -
Hjälp med nytt tak till gammalt torp
Hej! Vi har precis köpt ett gammalt torp med ett tak som måste bytas. Taket består av enkupiga tegelpannor som ligger direkt på ganska kraftiga... -
H
Dubbla vindskivor, dålig ide?
Vi bytte tak förra året och ska nu måla om huset. Vindskivorna är i ganska dåligt skick på vissa ställen så vi tänkte förat byta dom. Men iom att... -
Mögel på råsponten? Vad göra nu?
Vi håller på att renovera och bygga ut ett äldre hus. Vi ska byta fasad plus gör en tillbyggnad. När vi skalat bort två lager fasader plus... -
Kurser i byggnadsvård
Så här i början av april och efter pandemin har det varit hårt tryck på de kurser som Byggnadsvårdsföreningen anordnar. Föreningen har därför satt... -
Byggnadsvård=status
Halloj. Försöker få tag på gamla fönster med karm för att byta ut 3st fönster i våran snart 100år gamla kåk. Har under ett halvår hållit koll... -
S
Är det verkligen alltid så svårt att totalrenovera som det beskrivs?
Godkväll Husbyggare, En fråga som jag funderat på under en längre tid är hur svårt är det egentligen att renovera gamla hus? Låt mig beskriva... -
Renovering av fönster
Hej alla byggnadsvårdare! Jag har ett stort projekt planerat inför sommaren. Vi ska renovera alla 18 fönster (kopplade 1+1-fönster) på... -
H
Timmerhus två lager vindduk.
Har ett litet torp som ska bli året runt bostad, timret är 16-17cm tjockt och ganska slitet. Jag kommer att regla upp 45mm på insidan och sätta... -
Återuppbygga gammalt timmerhus
Hej! Jag vill köpa ett äldre timmertorp, plocka ner det, flytta det och bygga upp det igen. Allt arbete som går vill jag göra själv och tänkte...