Tagg: betongplattor
Här samlar vi allt om betongplattor.
Andra taggar som innehåller ordet betongplattor är: stengång-betongplattor-corten, betongplattor-salt-ogräs, loda-nivå-betongplattor, skarv-betongplattor
-
Isolera på befintligt oisolerad betongplatta och bygga tvättstuga
Hej Jag lyckas verkligen inte läsa mig till hur jag borde gå tillväga för att bygga en tvättstuga i ett gammalt garageutrymme. Mina... -
O
Slipa en slipad betongplatta?
När betongplattan gjöts i Juli 2021 så slipades den för senare slippa kakla den. Nu tycker jag att den slipade ytan har ytliga småsprickor. Skall... -
Förstärkning av betongplatta vid pålning
Vi har fått en offert på förstärkning av betongplatta vid pålning på 117 000 kr. Pålningen ingår inte. Det gäller en betongplatta på 175... -
C
Betongplatta från grunden eller utöka?
Hej, hoppas min fråga kommer upp under rätt rubrik, annars får admin göra en ändring. Ska isolera min fasad (tegel) och har lite huvudbry vad det... -
Plintar eller betongplattor
Vårens projekt blir att bygga en altan på ca 70 kvm. Jag har hela tiden tänkt mig att gjuta plintar, men börjar fundera på om det kanske inte är... -
S
Gjuta in ledning för bergvärme i betongplatta?
Vi ska utöka ytan på en del av vårt hus. Vi ska gjuta en ny bottenplatta och då kommer den att täcka borrhålet och rören till bergvärmen. Har ni... -
D
Lövfläckar på betongplattor
Tjena! har stött på patrull efter enormt mkt regn och rusk märkte jag att de löv som hamnat på vår nya plattsättning lämnar fläckar efter sig. De... -
C
Gummimatta på oisolerad betongplatta
Tänker mig att lägga en gummimatta (depåmatta, helt tät) 1m*2m på garagegolvet som är en oisolerad platta. Kommer massa fukt samlas under mattan... -
K
Är det någon vits med fuktspärr under oisolerad betongplatta?
Hej. Gjuter en enklare betongplatta för ett större kallförråd till veckan. Isolering är ju i sig en ång/fuktspärr, men om man som jag INTE... -
B
Flytspackel på betongplatta?
Om man vill skapa ett fall mot en golvbrunn på en betongplatta där ett växthus skall stå och som då inte är uppvärmt på vintern, är det då något...