När betongplattan gjöts i Juli 2021 så slipades den för senare slippa kakla den. Nu tycker jag att den slipade ytan har ytliga småsprickor. Skall man diamantslipa ytan igen o för att sedan lägga på ett epoxilager ( se tidn ”Gör det själv” senaste numret. Det ligger värmeslingor i hela plattan. Någon som har erfarenhet? Med vänlig hälsning, Lennart
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Jag målade nyligen epoxifärg på en betongplatta och ALLA ojämnheter syns samt porer är asdryga. Hoppades att färgen skulle täppa igen porerna men icke.
Allt beror på vilket skick plattan är i och vilken nivå du ska lägga dig på. Det första du ska reda ut är att kolla att fallet mot golvbrunnen stämmer och du inte har bakfall mot ytterväggar.
Det finns lagningskitt som du går runt med en spackelspade och lagar småhål.
Jula har kampanj just nu på epoxifärg
Allt beror på vilket skick plattan är i och vilken nivå du ska lägga dig på. Det första du ska reda ut är att kolla att fallet mot golvbrunnen stämmer och du inte har bakfall mot ytterväggar.
Det finns lagningskitt som du går runt med en spackelspade och lagar småhål.
Jula har kampanj just nu på epoxifärg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
