Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
T
Bergvärmepump kallt eller varmt rum?
Vår bergvärmepump står i det gamla pannrummet och i rummet finns en stor friskluftsventil. Varje år funderar jag på vad som är den optimala... -
A
Bergvärmepump förbrukar 3,6kW
Har en villa thermia villa classic 90som är installerad 2001 Vi har nyligen flyttat in och jag har satt upp en mätare som visar att när... -
L
Bergvärmepump - borrat hål?
Hej! Har köpt ett hus med bergvärme. Inte gjort några mer detaljerade undersökningar eller försökt mig på att förstå bergvärmen men tänkte att det... -
A
Nibe bergvärmepump slukar kompressortimmar
Har börjat se över statistiken på min bergvärmeinstallation och har känslan av att kompressorn går orimligt mycket. Någon mer bättre kunskap i... -
V
Ingen skillnad med kurvjustering
Vi har en Nibe F1255 bergvärmepump som tidigare vintrar har fungerat bra. Lite småkallt inomhus när det är kring +0-5 grader ute men om man dragit... -
Hur ökar jag temperaturen på varmvattnet i min bergvärmepump?
Vi skulle vilja öka tempen på varmvattnet i bergvärmepumpen, samt även värmen på elementen. Samtliga element står på max, så långt är jag med... -
T
Firman beställde fel bergvärmepump, vägrar lösa problemet
Efter att ha haft ett par firmor ute och kollat på byte av bergvärmepump så valde en som vi fick ett bra intryck av. Den 1 februari 2022 så fick... -
T
IVT C5 bergvärmepump 2000
Hej Våra bergvärmepump IVT C5 greenline är född 2000.. Vi har alltid haft service avtal varannan år.. Men jag fattar inte vad som står på... -
A
Tryck går upp och ned bergvärmepump?
Hejsan alla vänner, Är helt novis på det här, och borde egentligen inte bo i hus. Men äger i alla fall en villa med inredd källare från 1967. I... -
T
Gå från lågtemp till högtemp
Vi har en bergvärmepump (Geo 512 C) som i dagsläget skickar ut cirka 25-27 grader till golvvärmen. Termostat i alla rum utom uterummet. Nu undrar...