Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
F
Var köper man en bergvärmepump billigast numera?
Funderar på ett byte av bergvärmepumpen. Blev rätt skakig när jag hörde en bekants pump rasat ihop och att installatören kommer i April. Min... -
B
Varför är maxtid på vv uppnådd bvp
Bvp thorens komplett bvp Ärvärde 20c börvärde 48c tappvatten Under ca 10 dagar så har bvp slutat tillverka vv 5gånger. Varierande kyla från -1... -
N
Hur dölja vägg med bergvärmepump?
Vi har precis konverterat till bergvärme och har nu en vägg i vår tvättstuga med bergvärmepump, frånluftsmodul, expansionskärl, elskåp och... -
Hur optimerar och balanserar man ett komplext radiator/golvvärme system?
Cirkulationspumpen i bergvärmepumpen (som kan köras antingen proportionellt mot hur hårt pumpen går, med min- och max, eller på konstant varvtal)... -
J
Öka trycket i bergvärmesystem
Hej Jag har en IVT bergvärmepump och golvvärme. Huset har 3 våningar. Bergvärmepumpen står på första våningen. Trycket i manometern är strax... -
E
Expansionskärlets spilledning droppar vatten konstant och trycket faller
Hej. Ny i forumet. Har Nibe F1255 BVP, golvvärmesystem från Uponor. Trycket fallet konstant så jag har fyllt på vatten var och varannan dag... -
H
Kallt i huset Nibe F1255
Hej. Vart extra kallt ute nu i någon vecka. Osäker om det varit så förut. Trollhättanområdet. Frös benen av oss inatt. Vill ha komfortabel värme... -
Rekommendation byte bergvärmepump eller annan åtgärd?
Hej! Vi är nyinflyttade i ett dragigt 30-talshus på 174 kvm i elområde 3. Under den senaste veckans kalla väder har det blivit tydligt att vår... -
R
Varför ingen värme i radiatorerna? IVT Bergvärmepump installerat 2018
Hej, Jag har har en Bergvärmepump från IVT installerat från 2018 med ett radiatorsystem som jag håller på att bli galen på... Hade ett... -
Hjälp med Nibe bergvärmepump F1255
Hej!! Har golvvärme slingor kopplat till vår pump och det är för varmt i huset. Vi har lagt ner den på -4 i inställningarna men jag upplever det...