Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
Går det att elda i vedpannan samtidigt som bergvärmepumpen är igång?
Jag tar värme från en bergvärmepump (bild 3)och har kopplat till en gammal vedpanna (bild 1) till systemet med en separat cirkulationspump (bild... -
Z
Bergvärmepump kommer inte upp i framledningstemperatur.
Hej på er. Nyinflyttad i höstas i en villa i västra härjedalen med en 4 år gammal Daikin Altherma 3 Geo. Vintern har varit ruggigt kall här med... -
T
Frågor kring elcentral för bergvärmepump. Vad ser jag?
Jag har funderat på att installera en separat elmätare (via elektriker) för vår bergvärmepump och öppnade upp elcentralen för att kolla runt. Jag... -
C
Tidsstyra varmvatten bergvärmepump
OK, elen är dyr, dyr som faan. Så jag tänkte att nu när jag har timdebitering med Tibber så borde jag kunna styra om lite så att jag inte värmer... -
S
Bergvärmepump med handvred eller termostat på radiatorer
Hej! Vi är färd att byta ut 20 år gammal bergvärmepump som kastat in handduken. Därför har jag haft två olika firmor här för att titta på huset... -
L
Hög elförbrukning IVT värmepump
Vi bor i 2 familjs hus, Stockholmsområdet ca 500 kvm och har extremt hög förbrukning. Vi har bergvärmepump, IVT och det ser ut på bild att det... -
P
Vatten droppar (1 dl/min) från min Nibe bergvärmepump
Min Nibe bergvärmepump (F1245, 13 år) avger ett pysande ljud (kontinuerligt) och det kommer en stadig stril/droppar av ljummet, rent vatten... -
Cirkulationspump på 100%
Jag bytte bergvärmepump till en Nibe S1255 för ca ett år sedan. Sedan dess har det varit problem med golvvärmen på övervåningen. Termostat och... -
Angående Thermia Villa 75
Har stora problem just nu med min pump. Mitt varmvatten värms bara upp till 47grader och sjunker rätt för till startemp som ligger på 42 grader... -
H
Trasig bergvärmepump IVT Greenline HT Plus med REGO 600. Det står CONLEGO CL83-0035 i displayen.
Fick erbjudandet att byta ut min VT Greenline HT Plus E från 2005 för 130 000 kr. Det visade sig att det var styrboxen Rego 637 som var trasig...