Tagg: bergvärmepump
Här samlar vi allt om bergvärmepump.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärmepump är: bergvärmepump-borrhål, att-koppla-in-bergvärmepump, bergvärmepump-bosch-compress-7000i-lw-styrsystem, timstyrning-bergvärmepump, bergvärme-bergvärmepump-framlednings, luft-i-bergvärmepump, återställa-bergvärmepump, nibe-bergvärmepump-flöde
-
E
Parallell drift av BVP och vattenmantlad kamin
Hej! Jag har idag en Viessman Vitocal bergvärmepump som är kopplad till 2 acktankar, en för varmvatten och en för värme. Det sitter en... -
S
Hur skulle ni göra med bergvärmepump där kondensorn läcker gas i husets element
Hej, önskar lite råd om hur ni skulle göra med detta. Problem - min 13 år gammal Nibe 1245 12kw bergvärmepump har fungerat väl under alla år. För... -
Välja bergvärmepump för utbyte (inkl offerter)
Hej! Min bergvärmepump har precis rasat och har begärt in offerter från några olika leverantörer. Begränsade kunskaper själv så tar gärna hjälp... -
E
BV-pump först larm LM sen LP
Hej! Har en ca. 20 år gammal bergvärmepump, Thermia villa classic. Varmvattnet slutade i förrgår, fick larm LM (”larm utlöst av kompressorns... -
G
Val av bergvärmepump kring 8 kw (med flera prisexempel)
Jag är på väg att byta bergvärmepump. Vi har med nöd och näppe klarat vintern med en gammal 7kwh on/off-pump utan elpatron. De kallaste dagarna... -
Sänka värmen hos pappa?
Pappa är för tillfället på korttidsboende, då tycker jag det är onödigt att värmen står på 23 grader, 18-20 räcker bra när man lyckats med... -
A
Bergvärmepumpen Nibe vs IVT
Hej. Skulle behöva hjälp med att reda ut vilken av Följande bergvärmepumpar som är ”bäst” då jag är på väg att byta ut min gamla IVT från 2006... -
S
Ska köpa ny Bergvärmepump
Hej! Kan ni ge för/nackdelar med en ivt hq c10? (Har en 22år gammal pump nu så allt är bättre än den 😅) -
L
Höjda elkostnader för strulande bergvärmepump, vem bär ansvar?
Hej! Jag har hamnat i en knepig sits. Jag har en två år gammal Daikin bergvärmepump som jobbat på bra de två senaste vintrarna, men nu krånglar... -
A
Varför hög temperaturskillnad värmebärare
Hej! Har en IVT Greenline E17. Ibland får jag information hög temperaturskillnad värmebärare. Men bara ibland. Min värmepump är avstängd ganska...