Tagg: bergvärme
Här samlar vi allt om bergvärme.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärme är: bergvärmepump, bergvärmesystem, bergvärme-kalla-element, bergvärme-borra, viessmann-bergvärme-kallt, bergvärme-granne, frikyla-nibe-pcs-44-eveco-kylkonvektor-bergvärme, bergvärme-från-2007, brine-bergvärme, borrhål-värmepump-bergvärme-golvvärme-pelletspanna
-
B
Bergvärme kontra frånluft till litet hus, samt val av frånluftsvärmepump
Går i planerna på att bygga nytt, södra delen av Sverige och förmodligen ett enplanshus på max 120 kvm. Det verkar uppskattas en energiförbrukning... -
A
Har vedpanna och Bergvärme hur ska jag göra
Hej på er igen. Har ett hus sedan i somras och det finns en IVT greenline E17 installerat samt en vanlig vedpanna med 2 kubik acktankar. Huset är... -
M
Hur bygger man till garage över bergvärme?
Funderar på att bygga till ett garage på husgaveln. Innan jag kontaktar företag, ville jag få lite kunskap. Huset har källare och är byggt på... -
L
Inget bidrag för bergvärme när radhus är bostadsrätt?
Hej, Vi bor i ett radhus som är en bostadsrätt. Varje radhus i föreningen ansvarar för sin egen värmeförsörjning. Vi valde att i vintras byta vår... -
L
Bergvärme, FTX och konvektor
Hej! Vi har bergvärme(Fighter 1215) sen innan men pga bl.a. radon så drog vi in ett FTX system(VSR500). Nu funderar jag dock på hur man bäst... -
B
Kall köldbärare bergvärme
Hej ! Vi har ett stort hus och en Thermia Bergrmepump, 18 KW. 2 borrhål på 180 M var Elen går in redan vid 0 grader, kökdbärare ut är -6 gr Och... -
J
Prisutveckling för installation av bergvärme
Hej! Har ni insikter i hur prisutvecklingen sett ut för att installera bergvärme senaste halvåret? Tog in en offert för 2.5 år sedan och... -
B
Nibe 1245 tillsatsvärme?
Hej Har en fråga som säkert är enkel för de flesta men jag vill stämma av så jag inte tänker fel. När går eltillsatsen in på min bergvärmepump... -
F
Hjälp, vad är detta?
Hej, är i behov av lite support. Flyttat i i ett äldre hus. Tidigare ägare bytt från oljepanna till bergvärme. Började kika på eldragningar i... -
H
IVT Greenline HT Plus C7 - Optimal köldbärartemp
Bergvärmepumpen är från 2010 med borrhål på 170m. Den värmer 1 plans med källare 96m2 + 75m2 C-pumpen för köldbärarkretsen är ställd på läge 3...