Tagg: bergvärme
Här samlar vi allt om bergvärme.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärme är: bergvärmepump, bergvärmesystem, bergvärme-kalla-element, bergvärme-borra, viessmann-bergvärme-kallt, bergvärme-granne, frikyla-nibe-pcs-44-eveco-kylkonvektor-bergvärme, bergvärme-från-2007, brine-bergvärme, borrhål-värmepump-bergvärme-golvvärme-pelletspanna
-
C
Hur hade ni gjort detta snyggare?
Hej! Vi har ledningar för bergvärme som går ner mitt i gräsmattan på fantastiskt sätt. Ovan har tidigare ägare satt bifogat för att täcka dessa... -
P
Fylla på brine till bergvärmen?
På 6-8 år har det sjunkit någon liter i expansionskärlet i bilden. Det började på det övre röda strecket och är nu på det undre. Är det onormalt... -
T
Luft/luft eller bergvärme
Hej, vi har nyligen skaffat en villa, byggt 83 på ca 150 kvm, två plan, uppvärmt nu med ved och oljefyllda radiatorer. Huset är i värmland, vi... -
L
Vattenburen värme på öv
Hej, hoppas på lite input i synpunkter. För ett tag sedan köpte vi ett hus från 1984 och i princip direkt bytte vi ut den gamla elpannan till... -
A
Varför är elementen varma på sommaren? Bergvärme Daikin Altherma Geo 3 från 2022
Kom hem idag på årets hittills varmaste dag och känner på elementen. De är varma och ser att det gått 5 kWh på uppvärmning idag trots över 20... -
Angående kallt borrhål (Bergvärme)
Behöver lite tips på hur jag skall lösa detta i sommar.. Känns som att min brine in och brine ut temperatur inte alls är optimal och vill fixa så... -
S
Varmvattnet är fesljummet! Varför?!
För några dagar sedan upptäckte vi att vattnet inte blev riktigt varmt. Det blir endast ljummet i kranar och dusch. Inga larm på bergvärmepumpen... -
Ang jord bergvärme
Är så att jag har lite klent borrhål och har nu kollat igenom alternativen.. att borra ett nytt hål är väldigt mycket pengar och har kollat lite... -
Hur mycket kan en rörmokare ta för att koppla in ny bergvärme
jag har en Nibe 1215 2005 årsmodell, så tänkte byta ut en modernare Nibe 1245 6Kw. Jag ringde en rörmokare firma som kommit till mig redan nästa... -
S
Värmekurva,Ivt,Bergvärme
Hej! Har en Ivt c10 Bergvärmepump, håller på att ställa in värmekurvan, nu har jag ca:20° inomhustemperatur och är nöjd men då har jag fått notis...