imported_Benno
5 937
Poäng
3 136
Medlem i
94
Startade trådar
12 nov 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
imported_Benno svarade i tråden Är fönsterkitt från Biltema bra?.Det beror på om det är spröjsar eller ej, kopplade och storlek. Svårt att bedöma i förväg. För mig räckte inte fem kilo till mer än fem...
-
imported_Benno svarade i tråden Golvvärme också för kyla?.Det blir snyggt med svarta mögelslingor i parketten om man pumpar ut kyla i golvslingorna.
-
imported_Benno svarade i tråden Quiz: Kan du elektriska orden?.Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 797 andra personer som har gjort quizet "Kan du elektriska orden?" Jag trodde det handlade...
-
imported_Benno svarade i tråden El-arkeologi.Perfekt då vet man hur man förlägger ny knoppledning. :)
-
imported_Benno svarade i tråden Allt om bilen.Det står någonstans på bromsoket. Kommer inte ihåg var. Svårt att se också om det är smutsigt så försök mät skivan. Det finns inte så...
-
imported_Benno svarade i tråden El-arkeologi.Satt det inte sådana i telefonerna för 100 år sedan?
-
imported_Benno svarade i tråden Elkabel biltema.För kulo har Draka och Nexans mindre ytterdiameter än Amo. Det börjar få betydelse vid 5G1,5. Tyvärr är minsta rullarna på 50 m när man...
-
imported_Benno svarade i tråden Elkabel biltema.Jag köpte gul 50 mm slang på Biltema i somras. Minns inte fabrikatet men den var dubbelväggig med svart, slät insida och det borgar ju...
-
imported_Benno svarade i tråden Spruta lösull snedtak själv.De hade gjort någon undersökning i Danmark, där borsaltbehandlad isolering är vanlig, hur mycket som hamnade i bostaden. Det var...
-
imported_Benno svarade i tråden Spruta lösull snedtak själv.För ekofiber hade "vindsullen" högre halt av brandskyddsmedel (borsalt) då den var till för öppen förläggning, dvs risk för att gnistor...
-
imported_Benno svarade i tråden Felsorterat avfall ledde till slagsmål på återvinningen.Jag vet inte om vi pratar om samma ställe men för ett antal år sedan var det en kriminell liga som intog återvinningsanläggningen om...
-
imported_Benno svarade i tråden Är fönsterkitt från Biltema bra?.Kittet håller inte att lagra så även om kilopriset är lågt för fem kilo ska man nog hinna använda det på ett halvår. Ska testa att lägga...
-
imported_Benno svarade i tråden Ersättningsnät studsmatta.Gör näten nytta? Vi har en studsmatta från tiden innan näten började säljas och den fungerar bra.
-
imported_Benno svarade i tråden Felsorterat avfall ledde till slagsmål på återvinningen.Kan hålla med om att det ligger en viss aggressivitet i luften även bland de som lämnar avfall. Då kan det urarta om personalen inte...
-
imported_Benno svarade i tråden Varför är det så många hantverkare som saknar kund respekt?.Det brukar följa konjunkturen på byggarbetsmaknaden. Hantverkarna borde vara ganska måna om sina få kunder just nu. I andra tider väljer...
-
imported_Benno svarade i tråden Är fönsterkitt från Biltema bra?.Leif Arvidsson har också linoljekitt (om det inte ska vara syntetiskt). Motsvarar nog Dana. Biltemas har jag ingen erfarenhet av.
-
imported_Benno svarade i tråden Allmogefönster, vilka finns?.Renovera de befintliga? Eller är de av fel typ?
-
imported_Benno svarade i tråden Spruta lösull snedtak själv.Japp. Men då fick jag låna maskin gratis från ekofiber. Det är ganska enkelt med rätt grejer. Ullen blåses på plats med lätt övertryck...
-
imported_Benno svarade i tråden Felsorterat avfall ledde till slagsmål på återvinningen.Inte helt ovanligt. Personalen på ÅVC ser sig ibland som någon slags poliser med våldsmonopol. Man undrar om personalen blir...
-
imported_Benno svarade i tråden Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?.16%! Vad motiverar en sådan höjning? Kriget i Ukraina? Covid19? Jag bara undrar. Men det visar sig i nästa bokslut.
-
imported_Benno svarade i tråden Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?.ICA ännu ett exempel på prishöjning. Mandelkubb i plastburk har igår prishöjts från 24 till 28 kr. 16% bara sådär. Dessutom ställer de...
-
imported_Benno svarade i tråden El-spaghetti i källartaket.Det är ju bara bra att kunna se vart kablarna går. Vi har ännu fler kablar i källartaket och ett omärkt proppskåp från mitten av förra...
-
imported_Benno svarade i tråden Golvvärme, risk för knarr?.Visst golvknarr kan vara lite hemtrevligt. Åtminstone i gamla hus. Är det säkert att det knarrar i parketten och inte i bjälkarna under...
-
imported_Benno svarade i tråden Riva badrum.Jag har både el- och vattengolvvärme på toaletten. Som sagt kostar det inte mycket extra att lägga till en elslinga. Jag lade T2...
-
imported_Benno svarade i tråden Riva badrum.Angående rivning påverkar det förstås kostnaden om det finns asbest med i bilden.
-
imported_Benno gillade BL66s inlägg i tråden Plåttaket reglat mot gammalt eternittak - nämndes ej på besiktning.Jag håller med dig. Mitt eternittak läckte och jag rev ner det helt. Underlagspappen hade gjort sitt så det blev ny sådan och sedan plåt...
Bilder
Visa mer

imported_Benno har laddat upp 181 bilder.
Allmän info
- Från
- Korpilombolo