imported_Benno
7 061
Poäng
3 760
Medlem i
105
Startade trådar
12 nov 2004
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
imported_Benno svarade i tråden Vad kostar det att rädda ett ödehus?.Dett är ju ett stort "det beror på". Ödehus är ju allt från obebott till raserat. Vilken standard förväntar man sig? Finns avlopp och... -
imported_Benno svarade i tråden El-arkeologi.Våldsamt mätområde. Hur är det med säkerhetsklassningen. Det ser dessutom ut som ett lågprisinstrument från typ Clas Olsson. Har ett... -
imported_Benno svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Har dålig koll på södra Sverige men Sefres trävaror i Järbo och sågen i Halla på Gotland t.ex. -
imported_Benno svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Det ska vara furu och inte gran menar jag. Beteckningen "imported" lades till alla användare när Byggahus bytte plattform för många år... -
imported_Benno svarade i tråden Fönsterkitt eller fogmassa.Om vatten kommer in bakom "gummikittet" ligger vattnet där och skvalpar längre än med linoljekitt. Men medvetna husägare håller väl koll... -
imported_Benno svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Bättre med furukarlsson. :) -
imported_Benno svarade i tråden Garagebygge och parkslide.Parkslide har funnits sedan 1800-talet i var och varannan trädgård i landet. Inget konstigt alls i en äldre trädgård. För den som vill... -
imported_Benno svarade i tråden Garagebygge och parkslide.Så länge parkslide, eller japansk bambu osv. var en ståtlig trädgårdsväxt utgjorde den aldrig något problem. Varifrån kommer hysterin... -
imported_Benno svarade i tråden Kan jag/ska jag installera kallrasskydd i imkanalen?.Tilluft ska inte komna via köksfläkten. Sätt in ett kallrasskydd om luften kommer in den vägen. -
imported_Benno svarade i tråden Garagebygge och parkslide.Varför låter man parksliden frodas och samtidigt vara rädd för den? Den är visserligen vacker, särskilt när den blommar. Mycket möjligt... -
imported_Benno svarade i tråden Vad heter hammaren?.Glashammare borde det inte vara eftersom de bör vara fyrkantiga och något avfasade på sidan. Jag har använt en rund hammare till... -
imported_Benno svarade i tråden Vad heter hammaren?.Jag skulle förstås lagt en tumstock bredvid hammaren. Nej, murarhammare har jag och de är mycket större men liknar i formen. Själva... -
imported_Benno svarade i tråden Köpa och sälja "allmän mark"?.Vi kollade på ett hus på Gotland för några år sedan där en strand någon km bort ingick. En historisk grej från när bönderna använde... -
imported_Benno svarade i tråden Luftning av avlopp på taket. Kan man göra något åt lukten?.De brukar frysa fast vid minusgrader -
imported_Benno svarade i tråden Diskmaskiner kvalitet då och nu.Problemet som med så mycket annat är pengar. Om en vara, t.ex diskmaskin, håller i 25 år får man som tillverkare inte sälja så många... -
imported_Benno svarade i tråden Vad heter hammaren?.Tapetserarhammare låter rimligt. Tack för svar. -
imported_Benno svarade i tråden Vad dricker du idag?.Snabbkaffe. Har bråttom. :) -
imported_Benno svarade i tråden Sanera asbestinnertak själv.Varför dra upp tunnelbanan varje gång? Det är 40 år sedan bromsarna blev asbestfria och de har nog spolat av spåren några gånger sedan... -
imported_Benno svarade i tråden Sanera asbestinnertak själv.Jag är väl lite kontroversiell här och säger; ta dit firman och få bort eländet om du har möjlighet. En seriös firma har utrustning för... -
imported_Benno svarade i tråden Vinyltråden!.Had Jag tog inte bort plasten på min Stray Cats-skiva. Plasten krympte efter ett tag så allt böjde sig... -
imported_Benno svarade i tråden Vinyltråden!.Min nyligen bortgångne fd chef, med historik som raggare berättade att han var på en konsert på tennisstadion där bl.a Beatles spelade... -
imported_Benno svarade i tråden Vinyltråden!.Mycket möjligt. Det var mycket kul på stan då. Jag har en "bootlegvideo" som jag filmade när Dag Vag hade gratiskonsert på... -
imported_Benno svarade i tråden El-arkeologi.Städade lite i källaren och tog bort ett par brytare som gått till tvättmaskin (3-fas!). Den här är väldigt robust och ser fin ut inuti...
Bilder
Visa mer
imported_Benno har laddat upp 228 bilder.
Allmän info
- Från
- Korpilombolo