13 102 läst ·
9 svar
13k läst
9 svar
Avfuktaren fryser ihop!
Hej
Vi bor i ett älvsbyhus med torpargrund.
har bott nåra månader nu o har märkt att våran avfuktare (woods) blir till en enda isklump
och luftfuktigheten sticker iväg lite grann.Har krypit ner me en hårtork o tinat upp den några gånger nu mebn börjar ledsna på de nu.
Undrar bara om de ska vara såhär eller om de e nåt fel?
Eller om de finns liknande avfuktare fast som "frostar av" sig själva eller nåt?
Mvh R%ichard
Vi bor i ett älvsbyhus med torpargrund.
har bott nåra månader nu o har märkt att våran avfuktare (woods) blir till en enda isklump
och luftfuktigheten sticker iväg lite grann.Har krypit ner me en hårtork o tinat upp den några gånger nu mebn börjar ledsna på de nu.
Undrar bara om de ska vara såhär eller om de e nåt fel?
Eller om de finns liknande avfuktare fast som "frostar av" sig själva eller nåt?
Mvh R%ichard
Produkter som diskuteras: "Avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Ok
Vad kan en sån kosta då?
och hur fungerar den?
Måste man dra ventilation i grunden då eller??
Vad kan en sån kosta då?
och hur fungerar den?
Måste man dra ventilation i grunden då eller??
Här hittar du all information du behöver om avfuktare: http://www.lfs-web.se/
Man tackar!
jag har 5-6 grader varmt....
Du skriver att luftfuktigheten sticker iväg lite grand. Hur ligger den? Vid 5-6 grader kan man utan vidare acceptera åtminstone 75% relativ fuktighet utan risk för mögelpåväxt. Jag har själv kondensavfukater sedan tre år o behöver ingen avfuktning på vinern eftersom fuktigheten ligger <75% hela tiden. Använder bara avfukatern på sommarhalvåret o då fungerar det utmärkt. Om du bara har koll på fuktigheten kan du stänga av avfukatern o invänta våren.
Jag har en likadan konstellation med älvsbyhus och avfuktare och fick tipset att inte ha avfuktaren inställd på maxeffekt, eftersom den då producerar så mycket vatten att det inte hinner rinna av innan det fryser.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden