4 819 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
PC1616 eller Powerseries Neo
Neo verkar ju vara riktigt trevligt. Lutar åt köp inom närmaste månaden. Gillar bl.a. "hybrid-tänket". Tänkte köra några enheter trådade och några trådlösa.
Några funderingar först...
1) Hur köpar man det? Efter frenetiskt googlande hittar jag bara ett par-tre (svenska) återförsäljare. Ni som redan har, var köpte ni?
2) Bör/måste man gå via någon form av larminstallatör? Jag skulle vilja beskriva mig som relativt händig och tekniskt och vill ju tro att jag klarar installera det själv
3) Hur går man till väga om man vill ha en larmcentral. Jag har inte bestämmt mig än om jag vill vara ansluten och kommer sannolikt börja utan, men vill ha möjlighet att lätt kunna ansluta i framtiden. (Jag är medveten om för- och nackdelarna med att vara ansluten, så just den diskussionen behöver vi inte ta här). Ser man bara till att larmet kan kommunicera med IP och/eller GSM, sen ringer man bara typ Falck, Lövestad, Sequritas eller så och säger att man vill bli kund?
4) Finns det någon nackdel med Neo ni tror jag missar? Många verkar förespråka Siemens här. Vad missar jag med ett Neo jämfört med Siemens eller Visonic PowerMaster eller Agility 3 som alla verkar vara ok larm?
Några funderingar först...
1) Hur köpar man det? Efter frenetiskt googlande hittar jag bara ett par-tre (svenska) återförsäljare. Ni som redan har, var köpte ni?
2) Bör/måste man gå via någon form av larminstallatör? Jag skulle vilja beskriva mig som relativt händig och tekniskt och vill ju tro att jag klarar installera det själv
3) Hur går man till väga om man vill ha en larmcentral. Jag har inte bestämmt mig än om jag vill vara ansluten och kommer sannolikt börja utan, men vill ha möjlighet att lätt kunna ansluta i framtiden. (Jag är medveten om för- och nackdelarna med att vara ansluten, så just den diskussionen behöver vi inte ta här). Ser man bara till att larmet kan kommunicera med IP och/eller GSM, sen ringer man bara typ Falck, Lövestad, Sequritas eller så och säger att man vill bli kund?
4) Finns det någon nackdel med Neo ni tror jag missar? Många verkar förespråka Siemens här. Vad missar jag med ett Neo jämfört med Siemens eller Visonic PowerMaster eller Agility 3 som alla verkar vara ok larm?
Ok, jag ber om ursäkt om mina funderingar redan är diskuterade och upplevs som tjatiga. Sökfunktionen är flitigt använd, både ute i "stora internet" i almänhet och på detta forum i synnerhet. Hittar många exempel på precis det du skriver, typ "SPC är bäst!". Men inte mer exakt VAD den är bättre på. Stabilitet? Lägre strömförbrukning? Färre falsklarm? Lättare att installera och konfigurera? Bättre integrationsmöjligheter med externa system (hemautomation)?
Jag menar, vissa negativa egenskaper kan man kanske leva med, medan andra negativa egenskaper vill man inte uppleva.
Tar även tacksamt emot tips på svenska web-återförsäljare
Jag menar, vissa negativa egenskaper kan man kanske leva med, medan andra negativa egenskaper vill man inte uppleva.
Tar även tacksamt emot tips på svenska web-återförsäljare
Ja skulle vilja säga att den har en bättre helhet.vertycop skrev:
Har jobbat med denna centralen sen första 1.0 släpptes 2009.
Det är den stabilaste inbrottslarmcentralen jag har jobbat med under mina 20-år i branchen.
Snyggt gränsnitt på svenska i app, map, web och i pro.
Lättförstålig med bra struktur i programmering, backup, uppgraderingar.
Falsklarm beror snarare på val av detektorer/placering än centralapparaten.
Men nej centralapparaten är inte buggig och därmed en fröjd att jobba med.
Finns riktigt bra integrationsmöjligheter med externa system tex HC2 via SPC Gateway.
För mer info om detta hör med GOL på forumet då det är han som tagit fram SPC Gateway i samråd med Vanderbilt.
http://www.lundix.se/smarta-losningar/
Klicka här för att svara