WaldenWoods
WaldenWoods: Har ingen erfarenhet av just den modellen, men generellt fungerar det att använda en babywatch så som du föreslår. Men de där grejorna är inte byggda för att vara påslagna dygnet runt. Det fungerar ett tag - enligt min erfarenhet ett år eller så, men sen går de sönder. Och då blir det kanske dyrt i längden. Om det bara är vissa delar av dygnet du behöver övervaka garaget kan du
1 svar · 1,3k läst
G
gbg_mackan79: [citat] Då jag saknar server så måste jag helt enkelt ta det via larmfirman. Tack för svaret
2 svar · 2,9k läst
K
Krk: Hej och tack för hjälpen! Samtliga sektioner är dubbelbalanserade och var helt OK. Agerade "vaktmästare" och efter en morgonfika fungerade allt förträffligt igen. Härligt med näthjälp.
3 svar · 2,8k läst
D
dhanjel: Är ju omöjligt att säga, beror helt på väggarnas uppsättning och hur de är i förhållande till enheterna.
3 svar · 1,1k läst
H
hempularen: Jag har stängt tråden. På byggahus forum tillåter vi normalt inte företag att göra inlägg. Just i det här fallet väljer vi att låta inlägget om Paypal ligga kvar. Därefter hade tråden utvecklat sig på ett sätt som bjöd in till fler inlägg från företaget. Detta har jag raderat.
2 svar · 1,2k läst
·
H
Henke-el: Min tanke var att ha en tråd med problem som uppstått. Då det inte är lätt att hitta i den stora tråden där det skrivs om allt huller om buller.
4 svar · 1,5k läst
I
iwas44: Tråkigt! Kan ju inte svara för annat än mitt larm då men du fick tydligen pengarna tillbaka:) Kanske hade du fått byta åxå? Finns måndagsex överallt vad jag vet, trist. Även min brytare la av måste jag erkänna (fick larm om det) men jag fick ett nytt batteri hemskickat direkt.
14 svar · 10,9k läst
pacman42
pacman42: [citat] Men då är det bättre med en raspberry pi. Den drar inte mycket energi och eftersom det finns färdiga distributioner av Linux för hemautomatisering så är du igång på några minuter utan att ge flera hundra kronor till Microsoft för licensen...
4 svar · 2,0k läst
Freddan101
Freddan101: Har en Tellstick Duo som tjänat mig gott men som numera ligger oanvänd. Är någon intresserad så PMa mig.
4 svar · 2,9k läst
M
matsv: [citat] Jag tror jag vet vad du söker. Har också sökt den men tror att den inte finns på marknaden längre. Har för mig att det var LexCom (idag ingår det i Schneider) som hade den.
12 svar · 5,3k läst
eriobe
eriobe: Tack. Det var en microbrytare jag tänkte mig när jag skrev vippbrytare.
3 svar · 2,8k läst
P
pelle242: En kollega har ett Infinity larm härifrån: http://www.alertelectrical.com/cat/4/esp-infinite-wireless-burglar-alarm-kits och är väldigt nöjd. Någon annan som har erfarenheter eller synpunkter? Känns som ganska attraktiva priser? Skall vara av israelisk design som andra kända larm...
0 svar · 1,4k läst
B
Bamsefar: Nej jag har inte hittat något sätt att hantera svenska tecken - det brukar bli underscore (_) eller liknande när det trillat igenom HC2....
2 svar · 1,9k läst
johel572
johel572: Det borde nog fungera bra om Arduino:n klarar 12V. Sitter det en switchad eller linjärregulator på Arduinon? Är det en vanlig linjär blir den nog rätt varm med 12V in. Jag köpte samma LED transformator till mitt vitrinskåp. När jag skruva bort täckluckan ramlade hela alltihop isär då en kondensator var lödd på sniskan och kapslingen inte satt ihop ordentligt. Så jag fick löda om
1 svar · 2,3k läst
P
pelle242: Om du kör med 12v led så finns det mycket mer prylar du kan använda. Sök på eBay på pir switch eller daylight sensor mm.
3 svar · 4,7k läst
N
Nerre: Eller om man har fiberanslutning...
20 svar · 10,1k läst
·
J
Jackie72: Tack för svar, det blir att ringa ** imorgon och se hur det ligger till. Postar här när jag fått svar. **** Redigerad av moderator ***
2 svar · 907 läst
H
Hans32: Tackar för svaren, det blev fortsättning med Verisure endå.
12 svar · 11,3k läst
Erikoolio
Erikoolio: Risco Agility 3 Kommer med IP-modul men kompletterad med gsm också så ringer/sms:ar/mailar den vid larm. Svenskt tal när den ringer. Till det så har den en riktigt trevlig app och cloudtjänst som ingår.
4 svar · 2,1k läst
M
mungobongo: Vill minnas att Domoticz konverterar till Hexadecimal. Så t.ex. id 62723 blir id F503 i domoticz. Du kan bara ta idt från Domotiz och konvertera till decimal så ska det funka. Du kan t.ex. konvertera här http://www.rapidtables.com/convert/number/hex-to-decimal.htm
1 svar · 1,7k läst
M
MrSmith: Det blev en sådan här http://foscam.se/ipcam-hd-36/foscam-fi9818w-hd-white-p358 lite osäker på om det är exakt den
25 svar · 7,2k läst
G
Gråstare: Statistics on my NAS with the help of Fibaro HC2 http://support.betaalbare-domotica.eu/statistics-on-my-nas-with-the-help-of-fibaro-hc2/
5 svar · 2,0k läst
djhedan
djhedan: Jompa har nu testat lite mer hur man kan få ner dimmer till lägre än 39% Man kan ha en scen som kollar vad vitrum knappen har för dimmer värde och så ställer man fibaro dimmern till tex 25% istället.
16 svar · 6,3k läst
·
G
geggen: Tips på en billig som själv tänkt testa nån gång. http://www.ebay.co.uk/itm/271411871589?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
7 svar · 11,9k läst
Robin88
Robin88: Jag söker efter en övervakningskamera som går över nätverket och med någon push funktion till mobilen. Jag ska ha kameran utomhus under tak. Den ska fungera bra i mörker. Finns här någon som kan rekommendera något? De jag har hittat är dessa http://www.overvakningsbutiken.se/ip-kameror/larmkameror/ip-kamera-push-larm-utomhus
0 svar · 2,2k läst
R
Roller: [citat] Hejsan, Jag har installerat ett Powermaster 10 larm. Med "ny" KP-160. Allt är inköpt i sverige. Den funkar med kod och taggar. Ser ut som på bilden i tråden. Jag är helnöjd med det larmet. //Uffe
16 svar · 3,8k läst
·
A
adhabe3: Hej, Jag måste också dela med mig av mina erfarenheter av LOGO från Siemens. Har räddat mig många gånger då jag behöver en mer komplicerad logik inkl tidsstyrning för kontroll av lampor, pumpar osv. Det är en sk. PLC enhet helt programmerbar via PC, usb. med enkla grafiska symboler. Grundenheten har 8 ingångar samt 4 utgångar. Finns för transformatordrift dvs 24V men också en
0 svar · 2,4k läst
P
probeb: Du behöver trådlös mottagare. Antingen i centralen eller manöverpanel med mottagare. Kolla bewator.se
2 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.