7 166 läst ·
25 svar
7k läst
25 svar
Komplettera villalarm med IP-kamera
Någon som vet hur stor spänningen på ingång till kameran ska vara? Har letat men inte hittat något om detta.gardesmed skrev:Jag hade tänkt att låta kameran känna av rörelser i bilden och då skicka larm men har nu upptäckt att det finns en ingång på kameran som kan vara "trigger" istället, dvs då larmet går börjar kameran att skicka bilder. Detta skulle jag kunna använda PGM1 till men den ger 12V. Hur stor får/ska spänningen vara på ingången?
Det skulle verkligen sätta pricken över i:et på denna uppgradering av villalarmet.
Har inte läst igenom manualen, men är det inte denna?gardesmed skrev:
http://www.itsajten.com/bilder/artiklar/pdf/IP-01.pdf
http://www.alibaba.com/product-gs/478367572/H_264_wireless_pt_ip_camera.html?s=p
I så fall ska det vara -> DC 5V 2A
Nej, det är spänningen till själva kameran.Maveric77 skrev:
Jag menar hur stor spänningen ska vara på I/O-ingången för att jag ska kunna få kameran att börja sända bilder då villalarmet utlösts. Jag har en programmerbar utgång på villalarmet som ger 12V då larmet går (på samma sätt som sirenen börjar att tjuta) men jag misstänker att den spänningen är för hög.
gardesmed skrev:Nej, det är spänningen till själva kameran.
Jag menar hur stor spänningen ska vara på I/O-ingången för att jag ska kunna få kameran att börja sända bilder då villalarmet utlösts. Jag har en programmerbar utgång på villalarmet som ger 12V då larmet går (på samma sätt som sirenen börjar att tjuta) men jag misstänker att den spänningen är för hög.
Det är inte så att kontakt över I/O bara skall slutas? Dvs ingen spänning, utan bara slutas? Testa.
Precis så var det. Tack.Rena skrev:
Tack alla andra som hjälp till.
Nu har jag ett larm med en kamera som när larmet utlöser så skickas bilder till en mail-adress + ett webbhotell. I och med att kameran startar samtidigt med att larmet slås till så är det ingen fördröjning tills den kan börja skicka bilderna. Och allt är lika enkelt som före, dvs man slår bara av och på larmet via knappsatsen. Perfekt.
Klicka här för att svara