Är det någon av alla här inne som installerat fibaros puckar och fått problem?
Tex, att den har smält, slutat fungera, börjat brinna?

Skriv gärna och förklara händelsen för oss andra.
Det som är viktigt att få med är vilken last du kopplat in när felet uppstått.

Jag har själv en mängd puckar installerade och ingen har strulat (än så länge efter 8 månader)

Intressant att se hur många som haft problem då detta med wall plug är ett hett ämne.

Då det inte blivit några svar här antar jag att puckarna som folk här har installerat fungerar bra och utan strul. Ett gott tecken!

Nja, problemet är att det skrivs i olika trådar om samma saker... Se "stora" z-wave tråden, inlägg 3201 och framåt.

Jag har bara flyktigt tittat på trådarna om problemet.

Men om jag förstår rätt så har Fibaro en konstruktion som innehåller rent amatörmässiga säkerhetsbrister. Regler om isolationsavstånd må vara lite komplicerade att förstå, när det skall vara 4mm eller 8mm osv. men deras produkt hade ju i princip ingen isolation över huvudtaget.

Då blir man ju givetvis lite undrande över vilka andra regler de inte heller begriper. De har trots att missat den enklaste av alla regler som en sådan produkt skall uppfylla. Det är lite som att skicka ut en nybörjare i bil, som efter att ha krockat får veta att det FINNS broms på bilar, det är den där pedalen bredvid gasen.

• Gilla
Bamsefar och 1 till
  • Laddar…
Min tanke var att ha en tråd med problem som uppstått. Då det inte är lätt att hitta i den stora tråden där det skrivs om allt huller om buller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.