9 892 läst ·
11 svar
10k läst
11 svar
Bosch GTS 10 - Bordcirkelsåg
Hej
Någon som har en BOSCH GTS 10 ?
Är den värd sina pengar?
Finns en liknande från Metabo med lite större arbetsbord.
Är den kanske ett bättre alternativ?
Någon som har en BOSCH GTS 10 ?
Är den värd sina pengar?
Finns en liknande från Metabo med lite större arbetsbord.
Är den kanske ett bättre alternativ?
Sökknappen ger mcket hjälp, har själv skrivit om denna såg i ett flertal trådar under sista tiden, exvis:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19426
Kan väl sammanfatta med att dte är en mycket trevlig såg, kraftig och mobil. Om den är värd sina pengar beror givetvis på hur mycket du kommer använda den. Men ligger ju i en helt annan klass än "budgetsågarna"
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19426
Kan väl sammanfatta med att dte är en mycket trevlig såg, kraftig och mobil. Om den är värd sina pengar beror givetvis på hur mycket du kommer använda den. Men ligger ju i en helt annan klass än "budgetsågarna"
Tack för det, sökte på bordcirkelsåg men då fanns det inte så mkt.
Kan man använda en skjutslid till GTS 10, köpa som tillval?
(Eller heter det skjutanhåll till GTS 10, isåfall följer det ju med)
Ser att det finns till den gröna PTS 10.
Kan man använda en skjutslid till GTS 10, köpa som tillval?
(Eller heter det skjutanhåll till GTS 10, isåfall följer det ju med)
Ser att det finns till den gröna PTS 10.
jocke@nybleus.se skrev:
Efter mycket dreggel köpte jag en - och jag ångrar mig inte.. Det är en kanonsåg, du kommer absolut inte att bli besviken på en sådan...
Jag hittade ingen PTS 10 att titta på, annars hade den förmodligen räckt åt mig. Men då jag inte ville köpa något som jag inte känt på så vart det i slutändan en GTS 10 som jag prövat tidigare. GTSen är suverän, en svaghet är det korta bordet, men det är ju en mobil såg och man kan inte få allt.
Köper du den så kan jag rekommendera stativet TS 1000 som tillbehör.
Tompa
Köper du den så kan jag rekommendera stativet TS 1000 som tillbehör.
Tompa
Förlängsningsbord....
Finns inget i Boschs sortiment iaf, så vill du ha ett sådant får du nog tillverka ett eget, vilket inte borde vara så svårt. Har själv tänkt tanken flera gånger men rullstöd funkar fortfarande.
Angående stativet så tycker jag att detta är ett nästintill nödvändigt tillbehör. Sågen kommer i bra arbetshöjd och står stadigt. Sätter ma den på mark eller på ett vanligt arbetsbord så kommer den i helt fel höjd.
Finns inget i Boschs sortiment iaf, så vill du ha ett sådant får du nog tillverka ett eget, vilket inte borde vara så svårt. Har själv tänkt tanken flera gånger men rullstöd funkar fortfarande.
Angående stativet så tycker jag att detta är ett nästintill nödvändigt tillbehör. Sågen kommer i bra arbetshöjd och står stadigt. Sätter ma den på mark eller på ett vanligt arbetsbord så kommer den i helt fel höjd.
Den ligger på flaket nu
Kanske kommer imorrn ?

Blir att sova i stugan och vakta den sen ;D
Kanske kommer imorrn ?
Blir att sova i stugan och vakta den sen ;D
Jag får helt enkelt ha den som huvudkudde ;D
Klicka här för att svara