Verktyg & Maskiner
galento: [citat] Hejsan,det kan inte vara så att Ni har tandade kilrep(remmar),dessa är tandade för bl.a ökad flexibilitet http://www.arosindustripartner.se/produkter/kilrem_linea.htm och dessa används i vanliga kilspår.Kuggremmar brukar vara flata http://www.arosindustripartner.se/produkter/kuggrem_pu.htmHar för mej att kilrep till klippare inte är tandade såvida inte dessa bytts ut då original
tussee: Titta på http://www.elektronikforumet.com/forum/ där brukar det dyka upp motorer till eldrivna rullstolar, det skulle nog passa. Bert
KrSp: Jag köpte min TS55 där också, det funkade hyfsat bra. Sågen kom snabbt men de drog pengarna två gånger. Men det löste sig till slut och det var inte verktygbodens fel utan det var företaget de anlitar för betalningar som klantade till det. Men det var nog en engångsföreteelse.
mattiasp: OK, i så fall föreslår jag PLS 2E. Finns på Ahsells bland annat. Fungerar både med- och utan mottagare. Den är förvillande lik den enklare PLS 2. Den senare tillverkas inte längre, men de kan finnas kvar på hyllorna, speciellt här i utkrokarna (Sverige). Instrumentet ät självnivellerande. Jag förstår att du vill modifiera ett ganska enkelt linjelaserinstrument så att det fungerar
TorpAnders: [citat] Köp en BM350! En trots sin ålder och storlek; en mycket mångsidig och slitstark traktor. Den har en 3-cyl diesel på 50-56 Hk med en grym segdragningsförmåga, för att inte tala om ljudet.. :) Över 50 000 tillverkade så reservdelar finns.. Lite meck ska du räkna med oavsett vad du köper, det hör till. Jag har dubbelverkande frontlastare och den tar 1000kg utan problem. Jag har
TorpAnders: Är det något at ha? Ny pris ligger på dryga 5000:- Tänkt som spånsug, grovis mm..
Lindgrenski: Min lämnades äntligen på skroten i veckan, skönt att få bort skiten från trädgården. :)
mattiasp: Jag står också inför detta dilemma. Bosch GTS 10 eller Festool Precisio CS 70? Boschen har fått mycket fin kritik i tester på nätet. Om man känner till dess funktioner och inte känner att man behöver fler finesser, kan man nog köpa sågen osedd. Precisio:n har extra finesser som dragfunktion, variabel hastighet och splitterskydd på undersidan. Dessutom har den litet mer effekt och ett
JLT: [citat] Flymo, Partner och Husqvarna ingår alla i Electrolux-koncernen.
snickarboden: Lite offtopic men en del billiga ytterdörrar har karmar som är noll kul att försöka få fason på. 35 mm tjocklek på virket är lite väl klent nämligen. Det är inte rimligt att det skall ta två man 4 timmar att försöka få skräpet att sitta rätt men när karmen vrider sig som en orm så tar det "en stund" att försöka kila den rätt. Karmskruvarna tappar fäste rätt fort med vilket
geschwint: Detta är viktigt att kolla innan man köper eller pluggar in och innan man funderar på att byta kontakt. Gäller allt man köper i annat land, alltid kolla om det fungerar på 230V eller om det blir en dyr engångsbrödrost 8-) Denna flexibilitet finns oftast på hemelektronik men i stort sett aldrig på verktyg, har inte sett någon ännu. Verktyg har väl aldrig setts som något som skall
bebben: Verkar vara väldigt bra pris! http://www.blocket.se/vi/8168030.htm?ca=1_11_s
diseelturbo: [citat] Jå, jag har märkt det men 707 är för dyr.[/quote] Harald Nyborg har DeWalt 707 för 2999:-. Ta med annonsen till Bauhaus och utnyttja deras 12% prisgaranti, då blir priset 2639:-. Priset är ju då marginellt högre än vad Makitan kostar (2287:-), eftersom jag antar att det där tillkommer frakt. Själv utnyttjade jag Bauhaus prisgaranti i helgen och köpte mig en DW 707 + sågbord
matshermansson: Tack för svaret. Skall kolla detta med ägaren. Jag har sett att det är bränn/värme märken på kolen. Beror väl kanske på blixtrandet!?
Niq: När man läser varvtal på maskiner så funderar man inte så hemskt mkt på vad det faktiskt är för hastigheter klingor och kapskivor snurrar med. Läste på boschs katalog att deras nya vinkelslip med 230 mm skiva snurrade i 280 km/h. Tror att det inte är alla som har kört så fort med bil.
JanneT5: Som många har skrivit så finns det många olika märke och prisklasser men jag har köppt billigast möjliga på ÖB. Sedan har jag ett "dyrare" blad liggandes som jag kör med då det är mycket noga med att det blir fint och man kan försäkra sig om att det INTE finns en massa spik och sånt som gör byggandet surt för en.
AoA: Hej. Vad tror ni om denna RotationsLaser ? http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=29042853 Eller är det bättre att Hyra. AoA
galento: Hej,hyrde denna en helg.Hyrfirman varnade för att den kunde välta vid för brant lutning,dock använde vi den mest på plan mark.Men det ska sägas att det kändes lite "gungigt" att köra upp på kärran,hade dock skopan så långt fram som möjlig för att få lite motvikt,45 graders lutning skulle jag nog inte vilja testa iallafall.Dock kunde man "köra isär" banden genom att lyfta maskinen
snickarboden: Angående fräsning så är det oftast ingen speciellt bra ide att sätta ett koordinatbord på en borrmaskin och sen köra på i metall, man bör inte köra speciellt grova dimensioner minst sagt. Lager mm är inte byggda för dessa belastningar. En metallsvarv är mer användbar än man tror för det funkar att fräsa i den med om man sätter arbetsstycket i stålhållaren och fräsen i
Zany: Okej, det avgör saken, 339:- är helt OK att testa den för, tack för svaren! Mot JULA.... :D
tiggre: dw har ju skensystem också... har ju min cirkel med skena sen tidigare ala dewalt... sen har jag köpt en "adapter" för dw621k och precis lagt order på en 621 med ett trend fräsbord från england... dewalt's skensystem är dock nog inte lika vasst som festool... men räcker åt mig :)
Englund: Det är ju intressanta "tester" de publicerar, angivandet av källa är minimalt och jämförelsematerialet likaså...men det känns ju extra bra att läsa dem när man redan har handlat.... En annan fråga, jag kommer att behöva använda så grovt papper som möjligt, dvs 24. Utbudet för RO 125 är mer begränsat än för 150:an, det finns bara en typ av papper i den grovleken (saphir). Är
mattiasp: Den AEG som vi pratat om är troligen samma som Milwaukeen i testet. De ser mycket snarlika ut, och Atlas Copco ägde båda varumärkena på den tiden det begav sig.
AndersS: Köp kvalite. Vår gamla StigaTurbo med lättmetallkåpa och uppsamlare fick efter 17års trogen tjänst flytta ut och bli "sommarstugklippare", inget glapp i hjulen och fortfarande lika fräsch. Två oljebyten på 17 år, en ny nätkorg och ut från redskapsskjulet nu i vår och igång på 4:e draget. Har nu en Klippo Comet tillsammans med 2 grannar och det blev bara 2.000:-/person, flyttar
Rypos: www.goteborgsmaskintjanst.se har vad du söker. Skippa dom stora uthyrningsfirmorna, de tar för mycket betalt.
sandhall: [citat] Skulle du anse den vara användbar. Om man får tag på extra bits då? Det man mest är rädd för är ju att automaten skall krångla. Skall inreda en övervåning snart och en proffsmaskin känns lite dyr för det engångsjobbet. Samtidigt kommer det sträcka sig över en ganska lång tid så det kan bli lite dyrt att hyra.