Jag har också köpt Clas Ohlsons Grovis.

Mina erfarenheter är inte så goda dels så låter den fruktansvärt illa, veckfiltret sätts igen fort av slipdamm och sågspån, dålig konstruktion för behållarens låsmekanism/spännen och instruktionshäftet är dessutom dåligt (Saknar rekomendationer för när man skall använda på t.ex.)

Jag lyckades ta livet av den på två månaders renovering (Jag har inte varit och klagat ännu, känns lite pinsamt att gå dit eftersom den fått lite stryk, råkade bland annat trampa på munstycket så det gick i bitar).

Nu har jag köpt en ännu enklare på Rusta för 299:- den har bättre låsmekanism och låter inte fullt så illa, hoppas att den klarar resten av min renovering.

/Håkan

C
hahel skrev:
Jag lyckades ta livet av den på två månaders renovering (Jag har inte varit och klagat ännu, känns lite pinsamt att gå dit eftersom den fått lite stryk, råkade bland annat trampa på munstycket så det gick i bitar).
En fördel med CO är att de, enligt min erfarenhet, sällan är knussliga med reklamationer. Kör hårt!

Hemmakatten
Ja, vilken är bäst? Kände att diskussionen stannade av lite tidigare.
Har nu också sett DeWalts på K-rauta för ca 1895:-, Bauhaus har Nilfisk, flera olika modeller för 595:- - 1495:-.

Är less på (det är jobbigt och tar lång tid ;) ) att varje kväll städa byggplatsen (plattorna) från spån och annat. Och dessutom för snål för att låta snickarna städa på debiterbar tid, så vad köper jag?? :) Snickarna kommer att vara här minst 4 månader till (lösvirke) så en grovdammsugare känner jag lönar sig även om det är en dyrare modell.

Har precis köpt en Kärcher 2234PT som jag är helnöjd med. Fungerade klockrent tillsammans med min DeWalt 150mm excenterslip.

Det följde med 1m smal slang som var så otroligt mycket smidigare att koppla till slipen när man jobbar med den.

Kan varmt rekomendera den.

Jag köpte också samma som Kemi, och är också helnöjd. Slangen som han nämner är smidig, och passar faktiskt på alla ställen jag försökt kränga på den på! (Fräsan, Kapen, Cirkeln, Stickisen)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.