vad kan det vara för fel på en en bandsåg som bara står och "durrar" ....
den går runt men väldigt långsamt.
 
spänt den för hårt??
Något har kilat sig fast??
Prova och släpp lite på spänningen.
 
nja bandet går ganska lätt..
kan det va nått fel i motorn ?
 
Har den induktionsmotor? Kan det i så fall vara fel på kondensatorn?
 
Om det är en trefasmotor så har du troligen en fas borta, kolla säkringarna.

/Kent
 
kondensatorn kan det vara den blåa tuben som sitter intill motorn ?
har kollat säkringarna också
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.