kocken66 #1 Medlem · 42 inlägg 30 jul 2006 22:09 kocken66 Medlem 42 inlägg 30 jul 2006 22:09 #1 vad kan det vara för fel på en en bandsåg som bara står och "durrar" .... den går runt men väldigt långsamt.
vad kan det vara för fel på en en bandsåg som bara står och "durrar" .... den går runt men väldigt långsamt.
P ppalm #2 Medlem · 1 463 inlägg 30 jul 2006 22:22 ppalm Medlem 1 463 inlägg 30 jul 2006 22:22 #2 spänt den för hårt?? Något har kilat sig fast?? Prova och släpp lite på spänningen.
kocken66 #3 Medlem · 42 inlägg 30 jul 2006 22:32 kocken66 Medlem 42 inlägg 30 jul 2006 22:32 #3 nja bandet går ganska lätt.. kan det va nått fel i motorn ?
mattiasp #4 Husägare · Täby, Sthlm · 6 884 inlägg 31 jul 2006 08:35 mattiasp Husägare Täby, Sthlm 6 884 inlägg 31 jul 2006 08:35 #4 Har den induktionsmotor? Kan det i så fall vara fel på kondensatorn?
snickarboden #5 Medlem · Skåne · 4 736 inlägg 31 jul 2006 09:39 snickarboden Medlem Skåne 4 736 inlägg 31 jul 2006 09:39 #5 Om det är en trefasmotor så har du troligen en fas borta, kolla säkringarna. /Kent
kocken66 #6 Medlem · 42 inlägg 31 jul 2006 10:19 kocken66 Medlem 42 inlägg 31 jul 2006 10:19 #6 kondensatorn kan det vara den blåa tuben som sitter intill motorn ? har kollat säkringarna också