8 248 läst ·
10 svar
8k läst
10 svar
Spikpistol
Jag vet att detta har diskuterats i lite olika trådar förut, men jag känner att jag är i starkt behov av en spikpistol och tänkte höra med er andra vad ni kan rekommendera.
Det finns ju "billiga" grejor på typ biltema och Jula, dessa borde väl duga om man inte ska skjuta spik resten av livet , eller?
Jag är normalt motståndare till billiga verktyg och maskiner, men i detta fall är jag lite tveksam.
Jag har kompressor.
Det finns ju "billiga" grejor på typ biltema och Jula, dessa borde väl duga om man inte ska skjuta spik resten av livet , eller?
Jag är normalt motståndare till billiga verktyg och maskiner, men i detta fall är jag lite tveksam.
Jag har kompressor.
kolla begagnat...typ www.blocket.se
Nu är det rea på kompressorer (3 dec 2003).
Bauhaus har en 24 liters, 1.5 hästars kompressor med det fantastiska märket "Hercules". Kostar 799 kr
Silvan Bygg har en 24 liters, 2-hästars kompressor. Den heter Güde. Kostar 980 kr drygt.
Jula säljer sin 1.5 hästars, 24 liters för nästan 900 kr.
Det handlar säkert om samma fabrik som göra alla maskiner...
Bauhaus har en 24 liters, 1.5 hästars kompressor med det fantastiska märket "Hercules". Kostar 799 kr
Silvan Bygg har en 24 liters, 2-hästars kompressor. Den heter Güde. Kostar 980 kr drygt.
Jula säljer sin 1.5 hästars, 24 liters för nästan 900 kr.
Det handlar säkert om samma fabrik som göra alla maskiner...
Låter ju ganska humant, ang spikpistolen "övertalade" jag svärfar att inhandla en på Biltema, den stora grejen som skjuter manliga spik. Har varit ovärderlig är vi spikade glespanel i taket.
Funderar på att införskaffa en biltema häftpistol inför läggandet av golvvärmeplåtarna.
Funderar på att införskaffa en biltema häftpistol inför läggandet av golvvärmeplåtarna.
Hej på er!
Tänkte väcka denna gamla tråd igen.
Jag tänkte höra med er om ni har testat en spikpistol som heter Senco AirFree 25 ? Fördelen som jag ser det är att den är batteridriven och därmed mycket portabel.
Har dock inte sett några priser på den i Sverige ännu, på amerikanska siter ligger den runt $250, vilket inte är alltför giftigt (två batterier ingår i priset).
Mer information om maskinen finns här:
http://www.senco.com/products/af/af25_main.asp
Som sagt, har någon sett om återförsäljare för denna finns i Sverige? Några priser? Någon kanske till och med har testat den och kan leverera en recension?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Stefan
Tänkte väcka denna gamla tråd igen.
Jag tänkte höra med er om ni har testat en spikpistol som heter Senco AirFree 25 ? Fördelen som jag ser det är att den är batteridriven och därmed mycket portabel.
Har dock inte sett några priser på den i Sverige ännu, på amerikanska siter ligger den runt $250, vilket inte är alltför giftigt (två batterier ingår i priset).
Mer information om maskinen finns här:
http://www.senco.com/products/af/af25_main.asp
Som sagt, har någon sett om återförsäljare för denna finns i Sverige? Några priser? Någon kanske till och med har testat den och kan leverera en recension?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Stefan
Klicka här för att svara