Rickard.
Rickard.: [citat] Ja, ja, nej och ja. Dom kragar ut rostfria röret från fabrik så det blir en platt yta för en packning så man enkelt kan ansluta saker med r20 (3/4").
3 svar · 664 läst
·
F
fxmagnusson: [citat] Hej! Jag sitter nog i precis samma sits som er. Lyckades ni lösa det? 😊 Mvh Felix
10 svar · 6,7k läst
F
fxmagnusson: [citat] Hej! Jag har nog samma problem i mitt hus. Hur löste det sig för er? /Felix
4 svar · 12,7k läst
Manganbangan
Manganbangan: [citat] Beror nog på hur nära Ringhals man bor 😂
12 svar · 2,2k läst
C
chali405: Skulle det vara möjligt att installera tvågreppsblandaren (150 cc) och ersätta befintlig (160 cc) som sitter på ett blandarfäste enligt bilderna? Tänker om man tar ner blandarfästet så är väl kopplingen något helt annat än att bara skruva in den excentriska delen? vet att det är PEX-rör så det går väl inte bara att byta, eller om man kan få på en gänga på ett PEX-rör på
0 svar · 730 läst
·
S
Slottsfrun: [citat] Hittar tyvärr inga brickor med den diametern på länken du skickade… bara för tunnare eller grövre rör. Kanske jag som är blind… 😊
6 svar · 1,5k läst
·
L
leversnitt: Tack så mycket för ett så utförligt svar! Då får jag ta och införskaffa en värmekabel helt enkelt. Skulle du säga att det är helt meningslöst att lägga isolering under altanen ändå? Det är ju inte någon jättekostnad eller stor arbetsinsats i det bygget tänker jag.
2 svar · 1,9k läst
D
Derbyboy: Men det är en börda du bär med en ära :) /skrivsugen
17 svar · 1,5k läst
·
S
Sundblad: Nu har rörisen varit här och kikat och konstaterat att det är felkopplat. Det finns lite i värme i golvet, men ska bli betydligt mycket när allt kopplas rätt.
9 svar · 2,0k läst
·
P-plats
P-plats: Tycker det ser bra ut med lin men kanske skulle vara lite mer Locher pasta.
2 svar · 721 läst
·
M
Meggan: [citat] Tack för svar och hjälp! :)
2 svar · 799 läst
·
kulle
kulle: https://www.calectro.se/wp-content/uploads/2020/11/26090_26150_termonic_sv_in.pdf
1 svar · 507 läst
·
P
Prosit: Proppen är på plats, rörläggaren drog dit den.
8 svar · 3,3k läst
·
J
jonaserik: [citat] Varför det, det är en modern muff och inget forntida föremål.
12 svar · 2,0k läst
·
swecul
swecul: Denna vintern har lösningen sats på hårdprov med temperaturer runt minus 20. Mitt hemmabygge funkar faktiskt och jag har inte en ända gång fått frusna rör. Det verkar som att den lilla cirkulationen av luft räcker för att förskjuta nollpunkten. Det problemet jag ser med min lösning är dock att en del av den varma luften som går ner i rören förmodligen kondenserar i den kalla
15 svar · 7,6k läst
·
H
H-Thomasson: Köp nya till sovrummen. Annars så kommer ni ha ständiga problem med att dom fastnar. https://www.ahlsell.se/products/varme--sanitet/varme/radiatorventiler-och-koppel/radiatorventiler/radiatorventiler-mma/4806075/ +ny böj https://www.ahlsell.se/products/varme--sanitet/varme/radiatorventiler-och-koppel/kopplingsdetaljer/4819124/ + termostat.
1 svar · 1,5k läst
·
D
Derbyboy: jag trot att det i verkligenheten bara kommer vara 3-4 meter ner till vattenytan från pumpen. Totala längden blir ca 10 meter. För att fylla hela slangen krävs det 19 liter (2” slang) Det är ok att bära med sig ner. Inte optimalt men det fungerar om det nu krävs. Jag kommer montera ett T-rör på sugsidan och fylla därifrån om det behövs. Har ni något inspel här:
35 svar · 3,4k läst
·
PetSko
PetSko: Löst med värmepistol
1 svar · 449 läst
BirgitS
BirgitS: Det är viktigt att diskmaskinens avloppsslang går upp i en böj som går så nära bänkskivans underkant som möjligt. Detta för att undvika att avloppsvattnet från diskhon rinner baklänges in i diskmaskinen.
2 svar · 1,3k läst
A
AndersS: Kontakta kommunen och "försök" rådfråga vad du kan göra och vad de godkänner. Men att i efterhand rätta till det kan vara mycket svårt utan dokumentation. Det tråkiga, ber om ursäkt, är att ni inte kontrollerat status på avloppet vid köpet för fyra år sedan, ni skulle ha kontrollerat avloppet som en del av husköpet.
6 svar · 1,3k läst
H
Henkeliito: Glömde skriva men felet var tämligen enkelt. Hade inte koll på att de vita rattarna var ventiler också. Så bara att öppna dem så blev det flöde och varmt.
4 svar · 2,0k läst
·
K
klillas: [citat] Hej, Tack för info, det känns lugnare nu :) Mvh, Kim
4 svar · 1,1k läst
·
A
Adam.jn: [citat] Tack för ditt svar! Jo, har ju barn som vill stå och leka i duschen titt som tätt. Kommer även ha 2 st badkar. Kommer att få thermias värmepump installerad. De har ju flera modeller. Någon aning vilken av deras modeller som skulle passa bäst? Säg att behovet inte uppfylls, är det då lätt att koppla in en extra beredare, och är det isåfall en dyr historia?
2 svar · 746 läst
Viktor.J
Viktor.J: [citat] som sagt, vad det kostar beror på hur långa sträckor det är och var det sitter. Kanske 10-30k. Bäst är väl att ta dit några rärmockare som får titta på jobbet. Du kan ju ta tid en rörmockare som får titta på jobbet som en del i besiktningen. Har du inte kompetensen själv att avgöra så får/kan/bör du ta in extern hjälp. De kan säkert hjälpa dig att navigera kring
5 svar · 1,1k läst
L
Linus Rubin: Löste idag problem med tryckslag som uppstod oavsett vilken kran som stängdes med byte av backventilen efter vattenmätaren. Den gamla var från när huset byggdes -99 så hade väl tröttnat. Så tips kan vara att byta den.
2 svar · 1,7k läst
·
L
Linus Rubin: [citat] [citat] Lyfter den här tråden med att berätta att jag upplevt samma problem med tryckslag i villa byggd -99 under senaste året typ. Har inte klurat ut vad det berott på men fick idag bytt backventilen som sitter efter vattenmätaren och det löste problemet. Såååå gött!
4 svar · 3,5k läst
·
L
lars11: https://www.biltema.se/redirect/productrelative/1/sv/2000030680
2 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.