Y
Yrrol: påslakan och större ting tänkte jag ha torklinor till av utdragbar sort... fast... dessa 56cmbreda ställningarna kanske var i minsta laget ändå för tröjor å så... funderar på köpa något snäpp större av vekare konstruktion.
4 svar · 30,2k läst
vimsan
vimsan: Tack för era synpunkter! Det var inte så lätt, det här med planeringen. Har försökt hitta proffshjälp och många verkar ha tokmycket att göra nu kring december-januari. Vi har valt att kasta om planeringen och det blir dränering först. Då kan jag satsa på bra och hållbara materialval också. Just nu är vi lite inne på att ha toalett och handfat som i ditt förslag, Szture, ett
3 svar · 3,9k läst
·
Lolle
Lolle: [citat] Du skruvar fast den större delen och den andra delen sätts med skruvar som inte dras ända in. Sen hakar du av och på den änden bara och låter den rulla in /Lorant
5 svar · 2,4k läst
A
Alva10: Jo den har hygrostat, ja brukar köra den på läge 2 och sen köra den på max. Har aldrig märkt av att den stänger av av sig själv :( Såhär står det i manualen. Så här ställer du in hygrostaten 1. Ställ hygrostatvredet i maxläget. 2. Ställ fläktvredet i läge II (gäller ej DS12). 3. När önskad fuktighetsnivå uppnåtts, vrids hygrostatvredet motsols tills avfuktaren stängs. Nu
4 svar · 1,9k läst
B
byggankan: Vad ska man ha för typ av blandare till tvättstugan egentligen? Jag pendlar mellan att tycka att jag inte kommer använda den så mycket att det räcker med "den billigaste" till att tycka att det kanske är bra om det finns en handdusch kopplad till den utifall att man vill spola av saker lite bättre vilket gjort att jag kollat på s.k. bidéblandare. Vad har ni valt för blandare och vad
0 svar · 3,4k läst
Loner
Loner: Tumling sliter marinellt på kläderna, och du får ju bort vattnet direkt än vid vanlig hängtorkning. dom som har avfukltar blir ju iofs av med fukten den vägen. /L (tumlare / torkskåp och linor i tvättstugan)
28 svar · 7,9k läst
Consensus
Consensus: [citat] http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=120504
13 svar · 7,6k läst
G
gaia: vi har 3 nyinstallerade plastgolvbrunnar i klinkergolv i källaren utan brunsmanschetter . Troligtvis ej enl. regler men liksom du ser jag ingen behov för det. Det finns också 70 år gamla golvrunnar av keramik ingjutna direkt i golvet utan något som helst spärrduk och där ser vi inga skador heller. Vi bedömde att den enklaste lösningen duger gott och väl :). gaia
1 svar · 3,6k läst
JPA666
JPA666: Tja,jag skall köra med klinker iallafall. Lättstädat samt snyggast. Vem har sagt att man måste ha golvvärme för klinkers? Jag skall ej ha någon golvvärme utan tänkte bara ha en stor snygg matta.
1 svar · 1,5k läst
JPA666
JPA666: [citat] Hmmm.....efter att ha läst lite så är det nog ingen bra ide... blir till att ta bort mattan!!!
1 svar · 869 läst
K
Kroffe: Okej! Kan nog stämma då det var som värst längst nere. Det är en äldre kåk, ändå sen tidigt 30-tal. Putsen som satt på är nog sån där mjuk kalkputs eller vad det heter. Då får jag nog göra så.. Man vill ju inte att plattorna ska lossna när man ändå ta tiden att sätta upp dom.
2 svar · 5,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Verkar ju inte speciellt smart då de kostar 29:-/st och det går åt 11st per kvm vilket gör att ganska dyrt kvadratmeterpris jämfört med att köpa riktig klinker... :rolleyes:
6 svar · 5,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag har väl inte heller den erfarenheten när det gäller nybyggnation men med tanke på att en tvättstuga enbart har krav på tätskikt på golvet så känns 25000:- som ett bra avdrag då det egentligen inte är så stort merarbete med att enbart lägga tätskikt på golv inkl. klinker kontra en plastmatta. Väggarna skall ju göras likvärdiga som jag tolkar det sånär som på väv eller
2 svar · 4,3k läst
M
Milka: PS. Tvättmaskinen nås sedan från dörr bredvid badrummet, garderobs- och badrumsutrymme är bara sammankopplade via rördragningen genom väggen alltså.
7 svar · 20,8k läst
S
Svanteman: Sitter du med en platta på mark kan det ju kännas som om det är lite för mycket jobb, men kan du komma in i grunden, eller bjälklaget ska det ju går bra, det är ju inget som säger att du måste dra ledningarna från gamla tvättrummet, kanske finns kök eller toalett i närheten av det nya, det gör ju jobbet mycket lättare och smidigare (läs billigare)
4 svar · 9,3k läst
C
_chrille_: :D Då är det förlåtetd^_^b
12 svar · 6,0k läst
·
L
linkan77: har du inte en golvbrunn i utrymmet så räknas det inte som ett våtutrymme(tror jag).
1 svar · 1,7k läst
L
linkan77: [citat] Jag har fortfarande inte förstått varför plasten skall bort om man har en tätskickt på väggen? Tar du bort plasten så får du svårare att ha ett tätare hus, har du byggt membranet tätt så skall ingen fukt komma in mellan tätskicktet och plasten. Och den lilla fukt du skulle kunna bygga inbillar jag mig att den diffunderar till övriga väggar. Jag skall börja med badrummet i
5 svar · 2,1k läst
slacker
slacker: Är i samma dilemma men inser att det är precis som angetts. Fuktspärra kring den (50 cm kanske) nya brunnen och där det kan komma stå vatten - Dvs kring duschhörna, under badkar. I övrigt utan fuktspärr. Själv räknar jag med att ha en avfuktare i pannrummet/tvättstugan och gå på kondenstumlare för att försöka hålla fuktnivåerna ännu lägre om möjligt. Som angett så anger man
14 svar · 4,8k läst
Anna_H
Anna_H: Kikade runt lite, vissa tillverkare specar väldigt bra hur mycket el som går åt när man använder deras torktumlare: http://www.siemens-home.se/produkter/tv%E4tt-tork-strykj%E4rn/torktumlare/list.html
9 svar · 10,6k läst
snuttjulle
snuttjulle: Tack för svar även om det nu är lite sent. ;) Blev en woods28 som står i stora rummet nu och senare är den tänkt att ha i det som blir tvättstuga. Frågan blir då om den ska stå helt inne i det framtida skåpet eller om insug ska va inne i skåpet eller tvärt om? Tänker mig ett väldigt öppet skåp så det kanske inte spelar någon roll. Vill med skåpet bara slippa se all tvätt som
2 svar · 2,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tycker jag du gör rätt i ! ;)
5 svar · 1,7k läst
P
Pichdude: Hej, Någon som har en sådan här och har information/kommentarer kring den? Vet någon om den är förberedd för att sätta dit en blandare på och i så fall vilken blandare kan vara att rekommendera? Vänliga hälsningar
0 svar · 811 läst
P
Pichdude: Tack! Nimo verkar intressant.
3 svar · 6,5k läst
E
Eld: Avlopp från tvättmaskin och torktumlare kopplar du antingen till avloppet från hon eller till en separat spilltratt. Avloppet från hon brukar ha anslutning för detta. I bägge fallen mynnar avloppet från hon/spilltratten ut i golvbrunnen. Se till att du kommer åt att rensa golvbunnen utan att flytta på något tungt. (Som tex en tvättmaskin.) Spilltratt:
1 svar · 2,5k läst
Totte_S
Totte_S: Sist jag frågade så föreslog säljaren att jag köpte en billig spikplåt ock skruvade fast i båda bakstyckena med plåtskruv. Jag sket i det och inget har trillat ner ännu efter 10 år.
2 svar · 5,4k läst
Bezt
Bezt: Men är det gjutet betonggolv i en källare? Då kvittar det kanske med gamla brunnar och manschetter för betongen tål ju väta en hel del, du har ju bara målat idag. Se till att primern ärr diffusionsöppen så det inte blir tätt.
8 svar · 2,5k läst
N
niklasp85: Har sett en del kunder som satt in högskåp och sågat ur bakstycket och sidan för att komma åt golvvärmefördelare och mätaren. Nackdelen är ju att man ändå inte kan nyttja hela skåpet, och det blir ännu bökigare för oss hantverkare att utföra service mm. Jag skulle föreslå en bänkskiva ovanför, med ett skynke eller liknande under för att dölja allt. Sedan eventuellt
1 svar · 2,9k läst
·
M
Ms_IT-Nisse: http://www.miele-professional.se/se/professional/product/87_887.htm http://www.amazon.com/Household-Essentials-7028-Commercial-Laundry/ :)
5 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.