Vi ska planera in en bänkskiva och underskåp till våran tvättstuga. Tvättmaskin och torktumlare ska stå under. Nu är frågan, när jag ställer ihop tvättmaskin och torktumlare jämte varandra kommer golvbrunnen lite under tvättmaskinen. Därefter ska jag ställa underskåpet. Funderar på om det underlättar om jag ställer så underskåpet kommer över golvbrunnen (ska dit en ho oxå) och då får jag ställa tvättmaskin och torktumlare på var sida om skåpet. Blir det helt konstigt? Vet inte heller hur jag ska lösa det med slangarna från både tvättmaskin och tumlare + den från ho´n. Vill inte att de bara ligger på golvet och riskerar att rinna över golvbrunnen ut på golvet
 
Avlopp från tvättmaskin och torktumlare kopplar du antingen till avloppet från hon eller till en separat spilltratt. Avloppet från hon brukar ha anslutning för detta. I bägge fallen mynnar avloppet från hon/spilltratten ut i golvbrunnen. Se till att du kommer åt att rensa golvbunnen utan att flytta på något tungt. (Som tex en tvättmaskin.)
Spilltratt: http://www.rinkabyror.se/prodimg/small/5067_1.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.