Tvättstuga
Anonymiserad 137805: Svårt att höra vad det är för ljud. Men dessa turkisk tillverkade maskiner har ju problem med motorerna. Brukar kosta över 4.000.- på cylinda. Fast denna verkar bara kosta 3.000.-
KnockOnWood: Det fungerar alldeles utmärkt med en blandare med diskmaskinsanslutning. Så har jag haft det i nio år nu. Och varför skulle det inte funka? Det är ju samma vatten.
Anonymiserad 137805: Tror att electrolux har kvar detta på sin hemsida där man beställer reservdelar.
Gyllis1951: Min kondenstumlare Electrolux Energy Smart, EDC67550W är helt död, Alla filter rengjorda och säkring i central kollad. Finns någon säkring som kan bytas?
Micke_xyz: Nej det fick bli en ny. En Bosch WAT2869SSN. Kostade 10.5 kkr på white away. Vi valdi tretti.se. Där var den 4 kkr billigare...
Sackaros: [citat] Ja, kanske det. Ska nog prova zeolitfritt först dock, frakten känns lite sådär från Polen för tvättmedel...
Stefan1972: Rent konkret så kan ni göra precis hur ni vill. Resten hänger på om ni vill ha fullt försäkringsskydd sen eller om det inte spelar nån roll alls. Vill ni ha skyddet så utgår försäkringsbolaget att allt är enligt gällande standard om ni renoverar.
AndersS: Du skriver inte ålder på maskinen, kan ju vara sliten maskin.
Mjolnir: [citat] haha det var lite värre innan jag gav mig på att justera lite :)
jac: Tidigare hade vi tvättpelare då gamla tvättstugan var ganska trång, inga problem med det. Men när vi byggde om så blev det två tvättmaskiner och en torktumlare stående på golvet med en bänkskiva över. Jag kan varmt rekommendera denna lösning om du har möjlighet att bestämma ytan och placeringen. Dels så blir det en rejäl bänkyta för att vika tvätt osv direkt ovanför
prototypen: Har varit på ett jobb där det användes en Festool dammsugare, den hade troligen en bluetooth on/off. Då blir utbudet större om man inte behöver trådar i slangen för onoff. Får sondera lite mer. Protte
Mjolnir: [citat] Okej får utgå från det då. Kommer använda en krysslaser så den bör bli helt rak dvs! Det blev stora vinkeljärn till slut, 4-6 styck på långsidan (betongvägg) samt 2 på varje kortsida (gips). Cirka 15 cm breda styck. Ska även köpa stödben till skivan, eller kanske lägga något stödjande mellan bänkskivan och maskinerna så den får stöd på så vis, t.ex. en bräda på
Fairlane: Aha, det låter smart och enkelt. Tackar så mycket. Då rekommenderar jag den till kompisen.
VillEksjö: Ska riva ut plastmatta i tvättstugan, problemet är att Frånluftpump är där också. Min fråga till er kunniga , kan man riva ut mattan och skära runt Frånluftpumpen täta med silikon och sedan lägga klinker runt om? Tänkte när vi byter ut pumpen nästa år så lägger jag resterande klinker under FL. Självklart ska jag byta ut brunnen också... Nån som har gjort på detta viset ?
Lärospånet: [citat] Kul idé - tror den är väldigt stark men om man fick till en kontrollerad press mot den ... Kanske sätta den mellan garageväggen och bilens bakre kofångare och sen lägga in backen och gasa långsamt ... Man ser ju ibland bockade lyktstolpar vid parkeringsplatser, så det kan nog funka! :)
KnockOnWood: [citat] De är bara instuckna i vägg resp. linneskåpsvägg. Väggen är gips, två lager tror jag med plastmatta. Garderoben är en enkel sådan med 15 mm spånskiva/mdf. Och rören sitter som gjutna, utan några fästelement. Jag köpte 2400 mm långa rör, tror tyvärr att det var maxlängd.
davveno1: Hade en sådan asko och en miele isamma klass i bostadsrättsföreningens tvättstuga där jag bodde innan, på 5år där va det aldrig något med mielen men askon gick sönder en gång om året.
Darner83: [citat] Kan inte säga att jag märker något glapp. Tycker att trumman går runt utan problem, som innan, och det märks inget ljud eller ojämnheter när man snurrar den.
Anonymiserad 137805: Tur att det inte är döda grodor som hoppar upp för då hade jag inte velat bo i det huset...
LTJD: Tack för input från alla, det löste sig till slut. Inte tack vara Whirpools support, de hade inga fler idéer än att prova att hålla knapplåsknappen intryckt ett tag eller göra maskinen strömlös. Det som till slut löste det hela var att hålla knapplåsknappen intryckt samtidigt som jag startade maskinen. Efter det kunde jag trycka på Ok knappen och få bort meddelandet. Provade samma
Wijhe: Lämnade in den på lokala tvättmaskinservicestället. Verkar som det var nå knas med nivåvakten trots allt, den har då funkat två tvättar nu när ja fick tillbaka den ivarjefall. 1200 kr fattigare men billigare än en ny, bara hoppas den håller ett par år till nu. Tack för hjälpen.
Hammarfall: Jag ska installera två tvättmaskiner. Rören kommer att kopplas till en ikeablandare samt tvättmaskinerna. Idag har jag en ballofix till tm, som jag aldrig stänger. En tappventil (eller två) skulle jag gömma i ett skåp och jag är inte den som stänger av vattnet överhuvudtaget. Sannolikheten att jag stänger efter varje tvättt är liten, om jag inte placerar dem väldigt tillgängligt.
fln213: Håller på att renovera pannrummet i en fastighet från 40-talet. Tunn betongplatta (som brukligt på dessa hus). Plattan är målad pannrummet men tagit mycket stryk och är ojämnt, så tänkte flytspackla med Ardex K60 direkt på befintlig färg (flyter ut fint, behöver ingen primer och tål tillskjutande fukt). Den kan spacklas ned till 3 mm. Problemet är befintligt golvbrunn (Jafo) som
GrävlingsMjölk: Hej! Bakgrund Köpte i princip nytt hus från 2018 under Januari 19 med inflytt i slutet av Maj. Genomförde trots detta en överlåtelsebesiktning där vi fick en punkt "mindre brist" i tvättstugan på att en genomföringshylsa eventuellt saknas i golv eftersom besiktningsmannen helt enkelt inte kan se den. Besiktningsmannen rekommenderade inte vidare undersökning, inte heller bevakning på