Hej,

Försökt att få tag på en Klippo med hondamotor till ett skapligt pris. Beställde en från Bygghemma som skulle komma in i maj men fick idag reda på att den levereras till mig 11 december(!). Övriga handlare jag pratat med säger slutet av juli men de verkar i princip slut överallt, även hos de som listat den i lager på Prisjakt.

Vad har jag för alternativ, ska man ge upp Hondan och ta en S eller finns det andra märken man borde kolla på? Stiga tycker jag får rätt mycket ris här, Toro vet jag inget om men hittar ingen med Honda när jag letat trots att det verkar finnas.

Har omkring 1000 m2 gräs i blandad terräng som ska klippas. Hade det inte varit för hund och barn hade jag nog gått på en robot men känns som det kommer strula med de förutsättningarna.

Förslag och idéer mottages gladeligen.

Finns det fortfarande ingen batterimaskin som tar 1000kvm på ett vettigt sätt?

Vad jag lyckats se är väl Stigas nya de som ligger närmast till hands, men de är det ju femsiffrigt.

Vad skiljer den där från t.ex. excellent förutom att klippbredden verkar vara 6cm mindre?

Promodellerna har avvibrerat handtag. Bra för den som kör hela dagarna, onödigt för oss andra.

Det finns PRO 19 och PRO 21 också om du vill ha större klippbredd. 48cm är kanske lämpligare till så mycket gräs.

19 verkar ligga på 9000, betydligt mer än jag hade tänkt hosta upp med. Min luciamaskin skulle landat på 6300. Får väl handjaga fram till jul annars :crysmile:

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Såg nu att 17 inte hade drivning, annars hade jag nog gått på en sån. Kanske får bli en Comet annars men känns onödigt bred då det inte enbart är en stor öppen yta.

Vart en Excellent SE, provklippte igår och den gick fin fint.
Ny Klippo Excellent SE gräsklippare i rött och gult, sett uppifrån på en asfalterad yta med kartong bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.