Jaha, så har åkgräsklipparen rasat också. I förrgår gick elmotorn till båten, idag detta. Går bra nu...

Det är en Stiga Prestige från 99/00. Har fungerat utmärkt. Bara lite småproblem med klippbordet. Klipparen ingick vid köpet av landstället för några år sedan och är riktigt fräsch så hade tänkt den skulle klara sig några säsonger till..

Mitt under arbetspasset small det till och så stannade den. Klickar bara i reläet när jag försöker starta om den. Tittar under den, då har det lossnat en del, som jag antar håller någon rem på plats samt att drive men har beslutat sig för att hoppa av och fastna i ovankant. Därav klarar inte startmotorn självklart att dra runt den.

Ffågna är hur jag läser detta själv?! Ringde en all service här i Hofors men han har att göra en månad framåt, plus att jag inte har varken dragkrok eller släp. *går bra nu...

Jag kan inte vrida runt så att jag får loss remmen. Jag gör säkerligen fel men iaf

Alla tips är bra tips!

• Undersida av en åkgräsklippare med lossnat del och avhoppad rem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en del av en Stiga Prestige åkgräsklippares undersida med en lossnad del och drivrem.
    Skapa konto
  • Närbild på skadad del under en gul åkgräsklippare där en rem har hoppat av och fastnat.
    Skapa konto
  • Bent metal component lying on a textured blue surface, possibly from a ride-on mower.
    Skapa konto
  • Delvis synlig åkgräsklippare med en trasig del och rem som lossnat, synlig gräsmatta i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
Reparatören har inte tid att titta på den på år och dag. Vi har ingen dragkrok så kan inte kör dit den själv. Börjar älska det här....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.