B
bryggstun: Håller med om twinnern! Använde en nästan ny dammsugare för några veckor sedan. Munstycket var nästan igensatt av hår och andra äckligheter. Just när jag skulle lägga munstycket i ett vattenbad så såg jag att det hade ett batterifack. VARFÖR?? Vet inte märket på dammsugaren och dom andra i närheten visste inte heller varför den hade batterier i munstycket. Dammsugaren har
2 svar · 2,1k läst
J
JRVSKAN: Tack för alla svar. har löst problemet det var kabel avbrott. nu funkar det.tack!!
16 svar · 4,7k läst
Suhagg
Suhagg: [citat] Letat runt som en tok men det verkar vara svårt att hitta. Verkar vara få ny teknik så ingen har gjort nån kopia på detta.
1 svar · 1,6k läst
A
Avemo: Den är nog ganska körd om du inte är beredd att lägga en del tid på den. Den inringade kretsen (U1?) är uppenbart bränd. Det är switchregulatorn. Vill du ha ett projekt kan du se om det går att läsa beteckningen på den och få tag på en ny. Det faktum säkringen bokstavligen exploderat talar för att det blivit en stum kortslutning. Då är det troligt att även någon eller några av
1 svar · 3,8k läst
·
Noah SN
Noah SN: Okej, toppen! Tack!
13 svar · 2,1k läst
M
mattej83: [citat] Därav funkade inte nödöppningen då haken som "snackar" med låshaken var klämd.
3 svar · 3,0k läst
C
cpalm: Nu har jag haft lamporna ett år, så dags för en liten recension. Det gäller alltså Scangrip Nova 4 SPS som är en hybridlampa med både nät- och batteridrift. Det som framför allt skiljer dem från de flesta alternativ som åtminstone fanns på marknaden för ett år sedan är ljusstyrkan. Nova 4 är den minsta med 4 000 lumen och det finns även en Nova 6 med 6 000 lumen och Nova 10 med
17 svar · 5,1k läst
Z
Zsam: [citat] Jag kör med Tellstick i fjällen, givare och fjärrbrytare från Nexa. Det har fungerat fint i ett par år nu.
2 svar · 3,1k läst
fubar
fubar: Köpte några IKEA garderober och fick göra hål för el- o nätverksuttag för att de ska kunna stå mot väggen. Lite oplanerat dök möjligheten upp att få in NAS, router mm som just nu finns i TV-bänken. Min fundering är hur jag bäst förhindrar damm från övriga garderoben att samlas i nätverksutrustningen? Det är som sagt egentligen inte planerat utan blev bara en möjlighet att
0 svar · 2,0k läst
·
M
Messier1994: [citat] Samma här, bra tråd! Jag har nyligen införskaffat Xiamois smarta vattenkokare. Är faktiskt väldigt nöjd! https://www.komplett.se/product/1175936/hem-hushaall/koksapparater/vattenkokare/mi-vattenkokare-1800w?gclid=CjwKCAiAl4WABhAJEiwATUnEF2XJzYnqk9pt3qeRnJLLqrHi-9VqpdAZFqFf48tu_CwPPygu0K5cKhoC1CwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds [bild] Den finns i två varianter, en Pro som är lite dyrare med
2 svar · 1,6k läst
Grizzlybjörnen123
Grizzlybjörnen123: Någon/några som testat Malmbergs smarta hemprodukter?
0 svar · 2,2k läst
S
Stefan1972: Ser lite liten ut om man jämför med den gamla och rören? Eller finns det inte samma luftbehov längre?
7 svar · 1,9k läst
·
T
turbo100: Ok - ska prova dessa. Tack för tips!
4 svar · 2,5k läst
E
etompau: Nexas gateway måste ha stöd för Z-wave för det ska funka. Sedan kan du räkna med att Z-wave-produkter är ca 2-3 gånger dyrare än 433-prylar. Dock ger Z-wave högre säkerhet mot manipulation/störning etc, men räkna inte med längre räckvidd, såvida du inte har flera mottagare som kan länka signalen. Även Z-wave kan missa till/frånslag trots att det är ett dubbelriktat protokoll.
2 svar · 1,5k läst
R
Rolle85: Öppnade datorn och följde kabeln från USB ingången till moderkortet. Han som byggt den hade satt kabeln på motsatt håll från vad kontakten var skapt för så nu funkar de fint. tack!
5 svar · 905 läst
·
A
ajn82: Vackert
7 svar · 2,1k läst
·
A
7 svar · 2,1k läst
·
Pen
Pen: Kollade på min serverlogg för SSH. Den är från kl 8 igår till kl 23 idag och innehåller 183 000 rader, samtliga misslyckade inloggningsförsök. Varje försök genererar väl mellan 2 och 5 rader så det är motsvarande faktor färre försök. Ännu har ingen lyckats logga in. Backupservern kan däremot inte alls nås från internet. Den kan dessutom endast nås med nycklar (som @svartöra
10 svar · 1,9k läst
Turbo-Danne
Turbo-Danne: Har satt mitt fäste till tv med 2st mollys. Dom håller ju rätt bra och det hänger en 75a där nu och sitter som berget. Dagens apparater väger inte så mycke som förr så det e lugnt.
37 svar · 13,7k läst
·
P
Anonymiserad 22996: Jag gick ifrån det. Problemet var att förstärkaren inte startade snabbt nog utan man missade början av vad Alexa sa. Kör nu allt via Sonos istället, mixat Sonos amp och play 1 (och några Amazon Echo som jag har kvar). Det tråkiga är att amp är så överdrivet dyr, vilket gör att högtalarna i badrummen är inaktiva just nu (eftersom jag inte vill köpa en amp för 7000kr x2 till dom).
3 svar · 2,4k läst
T
Tomas Egerskog: [citat] jag kör också UDMP sedan en tid. Har bara 2 kameror uppe men är i stort jävligt nöjd. bra krut i Wi-Fi och en jävligt stabil anläggning. glöm inte att slå av auto update. det brukar bubbla en hel del om problem innan releasen är stabil.
8 svar · 5,9k läst
T
tiborric: Jag bar allt över till grannen...dem kopplade sig inte där heller. suben jag lånade är en vanlig sub som inte kan ansluta trådlöst till suben....då fungerar det fint om jag tar cantons trådlösa ”smart” sub...kan jag inte ansluta den...pga limpan vill ”prata” trådlöst med smart sub... [citat]
24 svar · 5,1k läst
L
Linus1868: [citat] Det går inte att bortasäkra låset via Verisure app. Bortasäkringen innefattar en mekanisk blockeringen av vredfunktionen som bara kan utföras genom att aktivt trycka ned knappen på låshuset och sedan låsa dörren.
22 svar · 10,1k läst
·
trähandtag
trähandtag: Det var ett tag sedan, men det verkar ju som byggahusare har mest tinnitus, efter frentiskt bankande och renoverande, så ljud är troligen inget på topplistan!:cool: ett tips är för er som möjligen vill ha et bättre ljud är att köpa Bluesound-utrustning. Köpte vår NODE-2i för något år sedan och är mycket nöjd, vilket ökade ljudupplevelsen ett snäpp. Kanske någon av er har något
16 svar · 4,0k läst
GoC
GoC: [citat] Men det beror så klart på vilken TV-apparat man har. Bäst är så klart att kolla först i ljudinställningsmenyn om möjligheten finns. Men funktionen med ljud ut via HDMI eller Toslink har funnits ganska länge. Men det är först den nyste tv:n jag har som har ARC.
11 svar · 2,0k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Är det själva glaskrossdetektorerna eller glaskrossinsamlingsheten du undrar över? Glaskrossdetektorerna har ingen sabotagekabel. Hur insamlingsenheten ska kopplas till larmet beror på hur larmingången är konfigurerad. [bild] Här är exempel på hur en detektor med/utan sabotageskydd kopplas till en larmingång som klarar dubbelballanserad enhet. Edit: bilden är tagen från
6 svar · 3,3k läst
·
Ulltand
Ulltand: [citat] Toppen så måste det vara! Min lyser också svagare och låset fungerar perfekt.
10 svar · 13,7k läst
Antracith
Antracith: [citat] Hm, jag ska väl kanske trots allt kolla vad det skulle kosta att dra lite nätverk i huset. Det är en hus på ca 110 kvm allt som allt, inkl loft. I sovrummen ser jag ingen anledning alls att ha något nätverk, så det skulle bara handla om 4-5 uttag allt som allt. Jag misstänker trots allt att det kommer kosta många gånger mer än ett dyrt mesh-nätverk som jag ändock tror skulle
7 svar · 5,6k läst
OXYD
OXYD: [citat] Nice
36 svar · 6,6k läst
OXYD
36 svar · 6,6k läst
T
Trrttsch: Aha, värmedetektor kände jag inte till. Tack för tipset. Ska googla vidare.
2 svar · 2,6k läst
H
Harald Blåtumme: Som jag sa, vibrationerna upplevs som toner när de ligger i dessa register. Ex. 58500 borströrelser per minut blir i runda slängar 1000 Hz, och det är en sådan ton man upplever om man kör på denna maxhastighet för denna maskin,
3 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.