Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Vi har en gammal tv på landet som jag skulle vilja få upp på väggen.... Problemet är att den inte verkar följa standardmått på fästpunkterna.... Det är en gammal panasonic TH-42px80ea , en plasma....
Var hittar jag fäste då?
(Jag VET att nya tv apparater inte är dyra och dagens är bättre - men det känns bättre i magen att faktiskt fortsätta använda något som funkar.....)
Var hittar jag fäste då?
(Jag VET att nya tv apparater inte är dyra och dagens är bättre - men det känns bättre i magen att faktiskt fortsätta använda något som funkar.....)
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Ja, det verkar vara bökigt - det var väl ungefär så långt jag och Google kom också ...
... ibland (inte alltid) kommer byggahus.se längre än Google ...
... ibland (inte alltid) kommer byggahus.se längre än Google ...
Hmm... Om man söker på Vogels.com efter din TV Modell "TH-42px80ea" så får man upp att denna skall passa:
Bakvänt så söker man vem som säljer den för en billig penning så är det Media Markt för 399:-
Vänligen notera att jag har ingen aning om det verkligen fungerar - Vogel är rätt stora på fästen, det där fästet dyker upp när man söker på just din modell... Sååå.... Kanske....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bakvänt så söker man vem som säljer den för en billig penning så är det Media Markt för 399:-
Vänligen notera att jag har ingen aning om det verkligen fungerar - Vogel är rätt stora på fästen, det där fästet dyker upp när man söker på just din modell... Sååå.... Kanske....
Typ en sånhär är ju väldigt justerbar.
https://tvvaggfaste.se/collections/vesa-adaptrar/products/dq-hercules-extension-set-vesa-800-white
Borde gå att hitta in även icke VESA mått. Står till med att även "Non-Vesa" ska funka
https://tvvaggfaste.se/collections/vesa-adaptrar/products/dq-hercules-extension-set-vesa-800-white
Borde gå att hitta in även icke VESA mått. Står till med att även "Non-Vesa" ska funka
Medlem
· Västra götaland
· 563 inlägg
Asch - jag hann bli riktigt lycklig (och lite imponerad) - men som det verkar är det för tv med vesa -standard 200x200 eller 400x400 ...slacker skrev:
Hmm... Om man söker på Vogels.com efter din TV Modell "TH-42px80ea" så får man upp att denna skall passa:
[bild]
[bild]
Min har modiga 65 cm mellan fasthållen (x35 på andra hållet ...)
Ska kanske höra med Vogel vad de menar...
Tack! - jag söker vidare
Bästa svaret
Mjaaa... Kikar man på Vogel så följer den mycket riktigt VESA standard men, pinnarna är ju inte fast låsta om jag tolkar det rätt så 65cm är nog inte ett gissel. 35 cm borde ju passa med tanke på hur avlånga hålen är??! Eller så får man klara sig med två skruvar! Den skall klara ganska så stora mått....G Gallianoman skrev:
Logga in
Skapa konto
Det ser banne mig ut som att den skulle passa mot de mått du anger på skruvhålen...
Logga in
Skapa konto
Det där fästet verkar dessutom käka allt man skulle vilja kasta upp på väggen - Köp hem, testa, lämna tillbaka om det inte passar, funkar det så kan du använda det på nästa TV när den där 42'an lägger ned helt....
Redigerat:
Klicka här för att svara