Håller på att renovera hemma och blir en satans massa damm i hemmet som jag får huvudvärk av om jag inte använder mask, kom då på att jag har en ny och ganska stark kanalfläkt liggandes och tänkte då att jag kunde utnyttja den till att bygga en egen luftrenare genom att bygga en lämplig låda och beställa ett hepafilter - de borde väl funka?
Sedan kom frågan upp i mitt huvud - varför är vanliga luftrenare till byggdam så förbannat dyra om jag lika gärna kan bygga en själv ganska enkelt för en bråkdel av priset?