Keiller
Keiller: [citat] Det är det som är vitsen med en Frame, att den ska se ut som en tavla när den är i tavelläget. Och en tavla har inga sladdar eller ska hängas upp för lågt 😉
7 svar · 4,4k läst
·
S
9 svar · 1,3k läst
S
9 svar · 1,3k läst
spikplanka
spikplanka: Kan tipsa om denna typ av järnvägsbana som förvisso går horisontellt men det kan dock lätt modifieras: YT: Way Out West - Workshop Stuff: How much does it cost to build your own railway? For garden, Field or factory. (2022-05-06) [bild] Järnvägen med spårvidd på 381 mm är byggd med plattjärn 50 x 8 mm, rörstumpar av galvaniserat stålrör med ytterdiameter 20 mm, slipers av 3x2"
64 svar · 26,0k läst
·
B
Blandaren: [citat] Vilken firma var det som hyrde ut utrustning för att söka själv?
26 svar · 6,4k läst
nino
nino: Hjälpte även mig nu, en ny hyresgäst som skickade och frågade hur man fick igång ugnen. Lite Google så kom man hit och problemet löst
5 svar · 19,0k läst
·
S
sjoelund: [citat] Nästan lite förvånande att det finns alls. Det lär inte finnas bra ekonomi i att sälja de uttagen då det är utdöende teknologi.
13 svar · 2,3k läst
·
M
Mabjo: [citat] Tack för tipset! 😊
3 svar · 814 läst
P
Pin: [citat] Tror ingen vill ha TV 4 cm från väggen Bara om den står på stativ på en bänk. Bara neka att du haft den nära vägg om det blir sådana frågor om garanti Värme är ju inte bra för elektroniken, men det är fritt framåt
3 svar · 974 läst
S
saltet: [citat] Vi styr uttaget via en Plejd i centralen. Vi har en elstolpe med egen brytare så det var enkelt att fixa. Kabeln är dessutom 2,5 kvadrat så den klarar minst 13 A. Det gör att det går att ladda elbilen på den också utan separat elladdare. . Går naturligtvis sakta men funkar. Men har även deras uttag utomhus - rekommenderas inte - men vår har suttit ute två år utan några
9 svar · 1,3k läst
M
merbanan: 295kr / mån är dyrt för enbart tv. Man kan gruppansluta ganska mycket mer om man lägger det ovanpå bredbandet. Jag skulle nog säga att man kan ta dessa 295kr rakt av och enskilt köpa ekvivalent kanalpaket hos nuvarande leverantör. Befintligt nät kan ni konvertera till centralantenn.
2 svar · 625 läst
delux
delux: Tack för svaret
2 svar · 907 läst
Höghus
Höghus: Det blev en riktigt skojig setup till slut, och jag fick gräva djupt i skrotlådan för att få ihop det. Composite video RCA från Blurayspelaren till tv scart-adapter, piggy-back RCA video vidare till tv A/V in. Videosignalen gjorde att ingången aktiverades och jag kunde då använda den för audio. Chromecast till tv hdmi, spänning via bluray usb. Bluetooth mottagare till tv A/V RCA in.
7 svar · 1,0k läst
·
M
marp68: Tog isär hela låshuset. Även "plattorna" som nyckeln vrider om. De verkade inte glida som de skulle. Satte ihop allting och nu fungerar låset felfritt. Något slags tunt smörjmedel används dock inuti verkar det som. Tack för all feedback
8 svar · 1,0k läst
4774
4774: [citat] Fy F.. Det är ju helt bissart. Tycker du borde ha fått skåpet installerat och klart av firman vid det här laget. Mailar aldrig själv då ens mail aldrig bokförs , aldrig med att de alltid påstår detta hur osant det än är. Kundtjänst hoppar jag gärna över oxå då de "aldrig har en aning om någonting som någon annan i kundtjänst clearat". Går heller direkt på butikschef
14 svar · 1,9k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Min är 7 år nu och funkar som den ska. Bytte batterier i alla 3 sändare förra året i förebyggande syfte.
6 svar · 1,8k läst
·
tommib
tommib: Välkommen till forumet! Det är en trådlös sändare. Någonstans har du en mottagare som tar emot signalen från den. Det är också första träffen om man googlar produktnamnet https://www.eltako.com/en/catalog/products/411/fsm61-uc Den som vet vad den gör är väl föregående ägare. Fråga dem.
1 svar · 604 läst
D
Danne824: [citat] Inga problem med det fästet, 400x400 som du har på tv,n. Jag valde en som gick att vinkla lite nedåt. Men då bygger de mer också från väggen. https://www.biltema.se/kontor---teknik/bild/tv-fasten/vaggfasten/vaggfaste-32-70-tilt-2000031592
2 svar · 1,0k läst
·
K
Kalle Gårdskarl: Kanske lite OT… jag funderade på att skaffa ett Sonos-system, men insåg snabbt hur mycket krångel det skulle innebära (och till ett relativt högt pris). La i stället en tusenlapp på en bra bärbar bluetoothhögtalare. Enkel att ta med till det rum där jag vistas (eller i trädgården eller snickarboden). Bra ljud, aldrig något krångel...
31 svar · 3,3k läst
Demmpa
Demmpa: Din patchpanel verkar vara följande, https://www.ebay.de/itm/124525932294?srsltid=AfmBOoqVV1XCu58a2pK8RZKdOXkcxa437ai__RumnArF80at7Q1dJw1W Sätt ena delen av kabeltestaren i ett uttag i ett rum, sätt andra delen av kabeltestaren i ett uttag i patchpanelen och prova, funkar det, skriv ner vilket uttag i vilket rum som är knutet till vilket uttag i patchpanelen, om det inte fungerar prova med
5 svar · 1,3k läst
·
spikplanka
spikplanka: [citat] Det där låter högst normalt.
7 svar · 1,8k läst
O
olabil: [citat] Någon som hittat en lösning? Som jag förstår det är detta ett gemensamt problem för Roborock, jag har en Q Revo, Dammsugaren går egentligen under, men det är Lidar som inte når under sockeln och då ser den skåpet/hurtsen som en vägg. Ändå "krumbuktar" den under sockeln och försöker - antar tills Lidar säger att den inte får. Jag har läst något forum där man
54 svar · 40,9k läst
·
13th Marine
13th Marine: [citat] Det har du ju rätt i, tänkte inte på det utan såg 230V som skulle klamras på vägg till en brytare.
19 svar · 2,8k läst
·
Alfredo
Alfredo: Jag skulle bara borra rakt genom väggen på lämpligt ställe inomhus, typ i golvsockelhöjd. Sedan dra kabeln uppåt på utsidan husväggen till accesspunkten. Välj en UV-beständig kabel för utomhusbruk.
1 svar · 1,0k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Jag är nöjd med mina, ibland kan uppkopplingen se lite klen ut i appen, men de funkar alltid att prova varningssignalen... Den här brukar jag testa rätt ofta, till frugans stora glädje; [bild] (Funderade på om någon skulle fattat referensen "gubben stod på logen, borra hjul"?)
24 svar · 5,0k läst
·
E
Erik1726: Hahah, smart man är som skickar svar i en tråd istället för att söka 😅
7 svar · 1,9k läst
·
D
drömmenomlandet: Det finns ett flertal smarta ledprofiler du kan spackla in som kommer göra det lite lättare. Sök på Amazon och du hittar flera olika profiler. För arbetsbelysning hade jag kört på flera ljus paneler utspritt
6 svar · 815 läst
·
D
Dilato: Lyft på locket över batteriet så kanske du hittar var den hör hemma.
2 svar · 723 läst
·
Fällebyggarn
Fällebyggarn: Väcker denna tråd! Är det någon som har förslag på produkt som larmar när frysen blir för varm? Vill ha den pipande grejen i köket och frysboxen står en våning ner i källaren.
12 svar · 12,1k läst
O
oddjobb: Hej alla Jag letar efter en multifunktionsdetektor som kan täcka flera behov i hemmet och vara användbar i alla rum. Jag är främst ute efter en enhet som fungerar som brandlarm, men jag skulle även vilja att den har följande funktioner: Kolmonoxidlarm Temperaturövervakning (helst kopplad till värmesystemet) Rörelsedetektering (t.ex. för nattbelysning och larm) Wi-Fi-anslutning (och
0 svar · 469 läst
E
etompau: Som sagt, översta bilden är en transformator. 230 Vac in, ca. 12/24 V ut. Inte optimalt om den sitter där utan kåpa. Att ta bort den är inte svårt, se till att bryta spänningen, skruva loss kablarna. Se till att nätkabeln isoleras eller tas bort i sin helhet. Bild 2, något hemmabygge. Öppna lådan och undersök. Ta bort om den inte ska användas.
2 svar · 831 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.