P
pennybridge: Har nu lyckats få loss tid för att fixa detta Lösningen är att använda en d-trapp så att knapptryckningarna kan separeras helt.
5 svar · 1,0k läst
·
S
SirKnasen: Det här problemet hade jag redan 2020/2021 i Xiaomi appen med min gamla Xiaomi Mi Robot. Det har alltså inte blivit bättre? Det fungerade fint ett par månader efter köpet och efter ett antal uppdateringar av appen men så plötsligt började den att rita om kartan/planlösningen var och varannan gång jag startade en städning. Jag höll ut ett par månader och ett antal uppdateringar av
3 svar · 1,2k läst
·
E
etompau: [citat] Sex skruvar på baksidan. [bild]
18 svar · 7,8k läst
·
AXS
AXS: Min erfarenhet är även den att det funkar bra. Går att få det billigare på blocket, men här får du garanti och kundtjänst. Inga problem med returer.
6 svar · 1,2k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Testade du att byta kanal på 2,4GHz till kanal 1? Din grannes router hade samma kanal 6 som din och med starkare signal. Routern är nog inställd på ”Auto” nu. Vid varje omstart skall en den egentligen sätta en kanal som är ostörd. T.o.m. din Mac konstaterade ju att kanal 1 var mest lämplig.
65 svar · 3,2k läst
·
A
augustl: [citat] Nej det skulle kännas absurt. Det visade sig vara en väldigt precist tillverkad plastram som bara skulle snäppas loss på rätt ställen. Gick fint att glida in från sidan med den lilla mejseln jag hade på bild.Själva bytet gick lätt och luckan funkar som innan. 👌😀
6 svar · 1,1k läst
·
M
myrstack: Batteribyte med OBDeleven ska förhoppningsvis gå med billigaste varianten och runt 50 credits inköp genom en one-click app ( det är i all fall det jag hoppas på själv då jag behöver byta batteri…. )
77 svar · 15,6k läst
·
E
ErikGg: [citat] Tackar! Jag misslyckades att hitta det 🙂
2 svar · 534 läst
nino
nino: Ok Men du som är lite klurig kan väl löda dit en egen on/off knapp som bryter strömmen
17 svar · 4,4k läst
·
P
Puttejakob: Funderar på köpa Yale Doorman L3S på elgiganten . Finns två olika Yale Doorman L3S att beställa till samma pris där , den ena innehåller Wi-Fi Bridge . https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/sakerhet-overvakning/elektroniskt-dorrlas/yale-doorman-l3s-flex-digitalt-las-borstat-stal/596061#specifications Den andra utan Wifi bride
0 svar · 1,4k läst
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Nu vad et förvisso du som valde att använda ordet arkitektur, men notera vad som är i toppen av deras licenspyramid. https://www.anandtech.com/show/7112/the-arm-diaries-part-1-how-arms-business-model-works/3 Det jag menar är att de, som brukligt i sammanhanget, har gjort "embrace and extend". Även om du har många anrop som är enhetliga mellan processorerna så har du en helt annan
10 svar · 903 läst
X
xxargs: Är beredd att hålla med - vattenvirvlare med elektromagneter i storformat. De kan väl åtminstone länka till någon thesis eller annan doktorsavhandling från välrenommerad universitet som bekräftar att det fungerar och beskriver hur det fungerar...
2 svar · 536 läst
A
arvid53: Håller helt med er. Men detta gäller en äldre ensamstående man som bor i en liten lägenhet, och skulle vilja spela o minnas sina gamla skivor, band och cd. Tror nog att skivorna inte är i bästa skick tyvärr, så det kanske "duger" till vederbörande. Själv har jag "gamla grejor sen 80 talet, vilka fungerar kanon så då var det kvalite.
3 svar · 768 läst
hsd
hsd: Finns ju flera att välja på 😉
433 svar · 41,1k läst
·
A
Anders Dahlin: [citat] Yes, detta löste det för mig med. Lossa skruvarna och gör ”hålet” något större.
9 svar · 34,1k läst
·
H
Harald Blåtumme: Ja det är svårt att förstå vad som händer här och vad som är fel, ingenting av de vanliga diagnospunkterna verkar funka. Skulle det vara så att du behöver byta hydropress och hela rasket så kanske min tråd kan vara hjälpsam, det blev inte superdyrt drygt 8 tusen inklusive hantverkare och litet extra rörkopplingar:
46 svar · 5,8k läst
·
N
niklasbrandin: Skissen säger ganska tydligt att du ska se det som en 5.0 med option på en 2.0 i en andra zon. Det är ingen atmos bara för att surroundhögtalarna sitter i taket. Höjdkanalerns i Atmos har bara en bråkdel av ljudinformationen jämfört med bakhögtalarna i 5.0. Att köra som LCR + 2 atmos kommer låta mycket sämre än LCR +SL och SR. Du kan t.o.m. leka med att köra dem dom 7.0 om du
27 svar · 10,1k läst
·
E
etompau: Dim-02 är en tvåkanalig dimmer. Den gör så att ljuskällorna kan dimmas. Tar du bort den så kan inte ljuskällorna dimmas. Lite oklar beskrivning. Vad menar du med "byte av uttag". Det lär inte behövas dras några nya kablar om du ska flytta DIM-02 till någon annan plats, sagt med reservation att vi inte har hela bilden över vad du tänker göra.
1 svar · 1,2k läst
Farstatjej90
Farstatjej90: Om du tror att du ska övertyga någon som tror att det spökar genom att göra noggranna mätningar så kommer du att bli besviken....
4 svar · 712 läst
·
D
Dan_j: [citat] Då verkar det som att jag saknar en del. Undrar hur jag ska få tag på en sån 🤔
3 svar · 712 läst
·
W
will: Om det är en knapp med display: 1,40
5 svar · 1,0k läst
K
kotten33: Hej Jag har idag två stycken V2 lås som är inköpta ca 2015. Dom är inkopplade ihop med Verisure och har en låsmodul också förstås. Låsen fungerar att använda koden men det ena låset kan man inte längre låsa/låsa upp via Verisure appen, det andra låset fungerar via appen. Jag har testat att byta plats på båda låsmodulerna och tänkte om jag helt plötsligt inte kan nå det andra
0 svar · 3,5k läst
E
etompau: Ser ut som det sitter någon programmerbar krets på kretskortet. Risken är att den fuktiga ångan på ett spänningssatt kretskort har knäckt elektroniken. Om all fukt och kondens är borta från kretskort och kontrollpanel men grejorna är döda så står du ev. inför ett hårdvarufel på grejorna. Kanske försiktigt blåsa med en hårtork på prylarna?
4 svar · 1,5k läst
·
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Har problem med mina CCA, framförallt den i vardagsrummet. Finns 3 olika nätverk/wifi hemma: Vanliga, IoT och gäst. CCA:n är inkopplad på Vanliga. När jag börjar spela från min telefon ansluter den så fint och får kontakt. Slutar jag spela, och sedan försöker ansluta igen måste jag byta till IoT. Byter jag då tillbaka till Vanliga inom 5 min bryts uppspelningen, väntar jag lite
0 svar · 600 läst
E
etompau: [citat] Har byggt ett antal av din sensor. De har nu rullat på i ca 10 år tid, i stort sett helt perfekt. Mycket bra lösning med inställbar repetition och sändningsintervall, bussanslutning av flera givare samt att den bibehåller sitt ID-nummer vid batteribyte. Synd att du inte fortsatt säljer din konstruktion. Använder sensorerna på den skånska sydkusten, så salta vindar har knäckt
384 svar · 200,5k läst
·
K
kar013: Hej! Har en tv Luxor som ibland inte har någon tv signal. Beror på att Tv i källistan hoppar ur och finns inte...hur kan det bli så? Har tv kort direkt i tv:n från boxer och även en hub som står på 2:a våning. Boxer skulle skicka en ny hub då dem tror att den är för gammal. Tacksam för tips!
0 svar · 395 läst
Vilgot Eriksson
Vilgot Eriksson: Vad problemet är att kanske du behöver byta motor
1 svar · 4,3k läst
Farstatjej90
Farstatjej90: [citat] Ja med den lösningen som jag har behöver du dra ut en sladd till grinden. Jag tittade på det du länkade och det verkar ju som att det är den enklaste lösningen egentligen, men som du säger är det ganska dyrt. Min lösning blir mer jobb för dig men du kanske sparar pengar. Jag installerade transformatorn mellan 230v AC och elslutbleckets 12v DC (om jag minns rätt) som en fast
3 svar · 730 läst
·
altaxis
altaxis: Har en kompis som har en kyl från smeg som larmar E2 och får isklumpar mot innerväggen längst bak. Har försökt googla fram info och hittar att det troligtvis är en tempgivare som bråkar. Men oklart vilken reservdel det ska vara. Nån som vet något mer om hur den sitter och reservdelsnummer? [bild] [bild] [bild]
0 svar · 773 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.