Byggahus.se
Fick info om att Boxer tänker sluta med programkort och bara köra på någon IP variant.
Detta kommer kanske funka för många användare men på landet utan fast bredband i husvagnen ellr som för mina föräldrar kommer detta inte funka då det är svårt att byta kanal redan som det är. Att då ha någon fånig fjärr enligt AppleTV finns inte på kartan. Och inte intresse heller.
Det lustiga är att på Boxershemsida finns det fortfarande info om att man kan köra CA modul för att slippa extra lådor.
Någon som har läst på mera och fattar vad som gäller framåt?
 
Jag bytte från boxers CA-modul till mobildata och tv-paket, samma pris, fler kanaler och funkar perfekt
 

Bästa svaret

snuttjulle snuttjulle skrev:
Fick info om att Boxer tänker sluta med programkort och bara köra på någon IP variant.
Detta kommer kanske funka för många användare men på landet utan fast bredband i husvagnen ellr som för mina föräldrar kommer detta inte funka då det är svårt att byta kanal redan som det är. Att då ha någon fånig fjärr enligt AppleTV finns inte på kartan. Och inte intresse heller.
Det lustiga är att på Boxershemsida finns det fortfarande info om att man kan köra CA modul för att slippa extra lådor.
Någon som har läst på mera och fattar vad som gäller framåt?
Pratade med Boxer idag om just detta, vill man behålla sina kort fungerar det alldeles utmärkt, man behöver dock kontakta kundtjänst.
Har många äldre kunder som kör Boxer via antenn samt kort i TV:n. Inget internet. Enkelheten är perfekt.
Stör mig grymt på alla leverantörer som bara säljer boxar som behöver uppkoppling.
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Jag bytte från boxers CA-modul till mobildata och tv-paket, samma pris, fler kanaler och funkar perfekt
Har du läst varför det inte funkar för alla i min fråga?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
ratade med Boxer idag om just detta, vill man behålla sina kort fungerar det alldeles utmärkt, man behöver dock kontakta kundtjänst.
Har många äldre kunder som kör Boxer via antenn samt kort i TV:n. Inget internet. Enkelheten är perfekt.
Tack får ringa kundtjänst och säga att de ska ha kvar kortet då.
 
  • Gilla
svedie och 1 till
  • Laddar…
Tack! Tolkade mailet från Boxer som om kanalerna i marknätet skulle stängas ner, väldigt otydlig info de gått ut med.
 
  • Gilla
Huggedugge1 och 2 till
  • Laddar…
Om jag har förstått det rätt så har Boxer tillstånd att sända i marknätet till och med 2025.
https://via.tt.se/files/3235838/3404232/36291/sv
I de nuvarande sändningstillstånden som gäller för perioden 2020–2025 har det öppnats upp för att företagen även kan uppfylla sina public service-uppdrag genom att erbjuda innehåll på internet.
Under 2025 inleds en ny tillståndsperiod som har förlängts till åtta år.
Huruvida Boxer kommer att fortsätta via marknätet efter 2025 finns det nog inget svar på i dagsläget, men då tekniken kallas "legacy" i årsredovisningen kan man väl gissa att det inte är en framtidsteknik.
Antalet kunder verkar närmast ha halverats från 2018 till 2024 Q1.

Min gissning är att det snart (2025 ut) är slut med TV via antenn.
 
L larky skrev:
Om jag har förstått det rätt så har Boxer tillstånd att sända i marknätet till och med 2025.
[länk]
I de nuvarande sändningstillstånden som gäller för perioden 2020–2025 har det öppnats upp för att företagen även kan uppfylla sina public service-uppdrag genom att erbjuda innehåll på internet.
Under 2025 inleds en ny tillståndsperiod som har förlängts till åtta år.
Huruvida Boxer kommer att fortsätta via marknätet efter 2025 finns det nog inget svar på i dagsläget, men då tekniken kallas "legacy" i årsredovisningen kan man väl gissa att det inte är en framtidsteknik.
Antalet kunder verkar närmast ha halverats från 2018 till 2024 Q1.

Min gissning är att det snart (2025 ut) är slut med TV via antenn.
Att Boxer/Tele2 slutar sända sina kanaler via det terrestra nätet tror jag nog vi kan förvänta oss, men must-carry kanalerna (SVT samt TV4) kommer finnas kvar är nog troligt
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Det intressanta är väl att Boxer/Tele2 har höga priser för sin tjänst marksänd tv. Om man nu erbjuder samma digitala produkt som övriga så kan man få bättre pris på annat håll.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BirgitS
Lamu Lamu skrev:
Det intressanta är väl att Boxer/Tele2 har höga priser för sin tjänst marksänd tv. Om man nu erbjuder samma digitala produkt som övriga så kan man få bättre pris på annat håll.
Boxer, marksänt: Avtal Standard, 21 kanaler för 219 kr/mån. i 12 mån. därefter 329.

Telia: Avtal Mellan, 27 kanaler för 249 kr/mån. i 12 mån. därefter 349.

Allente: Avtal Basic via fiber, 18 kanaler för 349 kr/mån.

Vad är det du jämför med?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Allente: Avtal Basic via fiber, 18 kanaler för 349 kr/mån.
…men sedan får du ju räkna in att man hos Allente bara betalar 50% av listpriset.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Att då ha någon fånig fjärr enligt AppleTV finns inte på kartan
Använd den ”nya” fjärrkontrollen till Appletv. Den är ok. Har man inte en svingammal tv så är det relativt lättanvänt. Bara en fjärt att hantera och en app att starta. Har just gjort detta med föräldrarna, men med Googles - också ok men inte lika smidigt som Apple.
 
BirgitS
MathiasS MathiasS skrev:
…men sedan får du ju räkna in att man hos Allente bara betalar 50% av listpriset.
Och var står det?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och var står det?
Ja det står förstås ingenstans.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BirgitS
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det står förstås ingenstans.
Glad överraskning efter att man har tecknat abonnemanget?
Låter inte som så bra marknadsföring om folk som står och väljer mellan olika bolag inte får reda på vilket pris som gäller.
 
MathiasS MathiasS skrev:
…men sedan får du ju räkna in att man hos Allente bara betalar 50% av listpriset.
Jag betalar just nu strax under 50%, men jag undrar hur det blir när avtalet går ut i sommar. Det känns ju som att de borde ha svårt att ge så stora rabatter med tanke på hur dåligt Viaplay går
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.