Tävling
yonna: [citat] Du får väl hota med att du inför nästa jul anlitar jultomten som hantlangare med risk för att tomten då inte hinner med sin klapputdelning. Hot är i vissa fall fullt acceptabelt.
anders07: Efter lite strul med frakt har nu skorna äntligen anlänt och de var värda väntan! Två par mjuka sköna strumpor och extra mjuka memoryfoam sulor följde med också som lite extra piff på moset! 🤩 [bild] Skorna är väldigt bekväma och känns mer som ett par sneakers än ett par "byggskor". Skulle säga att de är lite små i storleken så ta ett nummer uppåt om du är osäker och
FredrikR: [citat] Vinnaren utsågs i fredags så du är lite sen tyvärr. 😉
Keiller: Finns en ny, aktuell och pågående tävling där en likadan Legobyggsats lottas ut. https://www.byggahus.se/forum/threads/taevling-vinn-en-byggsats-vita-huset.531960/page-2#post-5943033 Kanske är en idé för @Marlen Eskilsson och @Per Eskilsson att, när de är avslutade, låsa tävlingstrådarna för att undvika tävlingssvar efter ett par år? En del läser tydligen inte "avslutad" i
Gia_1958: [citat] 1. Är med Slidefäste. 2. Skulle behöva en ny egen då min lilla är helt slut.
Testarn: [citat] Tack! Ska bli både kul och intressant.
Nollfritid: 1. Slide 2. Jag borde vinna DS18DE 4.0Ah för att min nuvarande borr ger upp snabbare än jag på ett måndagspass. Med denna skulle jag äntligen kunna jobba som ett proffs – utan att bli överlistad av skruvar!
SusL: [citat] —15 grader. Då vi flyttat till liten yta (vårat sommarhus) har vi bara en kylfrys inomhus och skulle verkligen behöva en box då vi har behov av mer plats till bär och svamp. Då det enda utrymmet är vår oinredda källare på berget som är sval vintertid vore det ju toppen med en som klarar minusgrader ifall ifall. Trodde bara att de var de gamla frysarna som klarade det.
alm82: Oj! Jag tackar så mycket, den ska bli rolig att prova 😁
Ohändige Robban: [citat] Hej Christina. Bra fråga. Men varför citerade du mitt bidrag? 😄
mrsnhp: Nu hittade jag namnet på favoritbasilikan. Dark Opal heter den. Ocimum basilicum var. purpurascens, dvs en rödbladig variant av samma art som den gröna. Den i kitet från New Botanic hette något med Amethyst och verkar ha lite mer grönt i färgen.
pacman42: [citat] Ja, jag tryckte på köp i förrgår, så den har inte hunnit komma ännu. Jag tittade ut genom mina saltfrostade fönster och tänkte att dessa måste åtgärdas...
Per Eskilsson: Snyggt! Och ha en skön semester.
mexitegel: Oj, vad roligt 🤩. Nu ska det övas att dricka på fat intill fulländning 😀.
Marlen Eskilsson: Testarna säger såhär: Vi testade under flera veckor när det inte gick att backa och klippa med den. När testet var färdigskrivet och publicerat, fungerade det plötsligt när vi skulle flytta maskinen. Det blir intressant att se om det fortsätter att fungera när du klipper med den nu under en lite längre period.
thekingse: Svar 2 Det är inte så roligt för barnen när de ser att hundbaded är varmare än deras pool. Så vi hade gärna värmt Poolen lite och vunnit den för deras skull.
nyckelpigan-38: [citat] Tackar tackar, delad glädje är dubbel glädje som de säger 😊 Säg till när köket är byggt och grillen igång så kommer vi med tillbehören
nyckelpigan-38: [citat] Grattis till de båda vinnarna! Önskar er en fin pestfri sommar 😁
igelkotten82: Stort Tack Ulrika och Juryn! Ska bli ett sant nöje att skrota den gamla dammsugaren! Och tack till alla andra fina motiveringar som strömmat in i tävlingen.
vbg-1: Tusen tack. Nu blev längtan efter våren ännu större.
engs: Nu är våffeljärnet testat på ett hemmavarande barn pga förkylning. Våfflorna får större diameter men tunnare än vårat gamla järn. De blir betydligt jämnare gräddade också. Frasighet har jag svårt att uttala mig om då vi har ägg i smeten, och ganska mycket, (pga tidigare allergi hos ena barnet bör man få i sig det man varit allergisk mot, så inte kroppen glömmer att ämnet är
Igzie: 1. Fred på jorden! I alla fall min del av jorden, där synpunkter på städning ibland leder till förhandlingar som i det närmaste liknar en riksdagsdebatt 2. Liectroux har en sugkraft på 4000 Pa (Hur man nu mäter det? Är det effektivt eller i motorn?)
fsn: [citat] Jag tror det räcker med en välformulerad, bra motivering i kombination med en hel del tur. ”Tyck synd om mig” motiveringar tror jag inte är lösningen.