U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vill du ta din grillning till nästa nivå? Nu har du chansen att vinna en Kamado Sumo JR – den ultimata keramikgrillen som tar din matlagning till nya höjder!

Kamado Sumo JR är inte bara en vanlig grill - dess keramikdesign gör det möjligt att bevara och förstärka smakerna på dina favoriträtter. Kamadon är otroligt mångsidig och kan användas till grillning, stekning, rökning och pizzabakning.

Värde 4495 kr

Var med och tävla för chansen att ta hem denna supergrill och ge din matlagning en rejäl uppgradering!

För att tävla gör du såhär:

1. Besvara frågan:
Vad betyder det japanska ordet 'kamado'? Läs mer om kamadogrillningens tradition och hitta svaret här.
2. Berätta om din bästa paradrätt som du kommer tillaga på denna grill

Vinnaren utses på måndag 6/5.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Kamado Sumo för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1. Det betyder ugn
2. Jag ska laga pulled beef och lax
 
Det betyder betyder ugn :) Åh vad jag skulle vilja överraska min man med en sådan grill, han som älskar att grilla och speciellt nu när våran grill är sönder. Vi skulle garanterat grilla biff, grönsaksspett med halloumi och rödvinsås och kokpotatis till. Så gott!
 
1. Kamado betyder ugn
2. I Kamadon vid mitt sommarhus skulle jag gärna laga min paradrätt som är pulled chicken med olika tillbehör. Jag är också nyfiken på att testa att röka fisk och räkor i den , och äta det med en god aioli.
 
1. Ugn
2. En paradrätt för mig är när alla äter med glädje och lust. I min familj som består av fru och fyra barn så har alla sina egenheter. Frun äter helst fisk, en väl saltad laxbyxa säger hon inte nej till. En av pojkarna äter mest hamburgare, gärna dubbel, till den serveras karamelliserad lök som så klart går att grilla i en skål vid sidan av som även frun får på sin lax. Den andra grabben älskar fiskburgare. Tvillingtjejerna äter gårdagens kokta potatisar som jag slungar en i örtig olja och grillar tills de är krispiga. Potatisen landar även på fruns tallrik. Tjejerna får även en marinerad kyckling på spett. Kocken själv inser precis vid serveringen att han glömt sig själv och äter den mat som trots ett tappert försök lämnas orörd.
 
U
Då var tävling avslutad!

Phu!!! Idag har juryn har haft ett tufft jobb att gå igenom alla svar i denna populära tävling och vi har definitivt blivit både inspirerade och sugna på grillat/rökt när vi varit i färd med att utse en vinnare. Alltifrån grillade tårtor, till rökta räkor, pizzor, tunnbröd, beercan chicken, gino, pulled-allt-mellan-himmel-och-jord, etc, etc.

Juryn har till slut enats och idag säger vi grattis till - @AndersPS inlägg #146 🥳🥇, mycket nöje med din Kamado Sumo JR! Vinsten kommer att skickas till dig direkt från sponsorn.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
aelamik och 5 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Då var tävling avslutad!

Phu!!! Idag har juryn har haft ett tufft jobb att gå igenom alla svar i denna populära tävling och vi har definitivt blivit både inspirerade och sugna på grillat/rökt när vi varit i färd med att utse en vinnare. Alltifrån grillade tårtor, till rökta räkor, pizzor, tunnbröd, beercan chicken, gino, pulled-allt-mellan-himmel-och-jord, etc, etc.

Juryn har till slut enats och idag säger vi grattis till - @AndersPS 🥳🥇, mycket nöje med din Kamado Sumo JR! Vinsten kommer att skickas till dig direkt från sponsorn.
Åh vad roligt! Det innebär också att jag behöver snabba på lite när det kommer till uteköket…

Plats för framtida utekök vid röd tegelvägg med plywoodskiva och trädgårdsredskap.
Här ska det grillas i sommar!
 
  • Gilla
  • Älska
aelamik och 7 till
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
Då var tävling avslutad!

Phu!!! Idag har juryn har haft ett tufft jobb att gå igenom alla svar i denna populära tävling och vi har definitivt blivit både inspirerade och sugna på grillat/rökt när vi varit i färd med att utse en vinnare. Alltifrån grillade tårtor, till rökta räkor, pizzor, tunnbröd, beercan chicken, gino, pulled-allt-mellan-himmel-och-jord, etc, etc.

Juryn har till slut enats och idag säger vi grattis till - @AndersPS 🥳🥇, mycket nöje med din Kamado Sumo JR! Vinsten kommer att skickas till dig direkt från sponsorn.
Ni brukar ju skriva vilket inläggnummer vinnaren har. Nu det är över 300 svar så blir svårt att hitta....
 
AndersPS AndersPS skrev:
Åh vad roligt! Det innebär också att jag behöver snabba på lite när det kommer till uteköket…

[bild]
Här ska det grillas i sommar!
Grattis Anders PS! Njut lite för mig också, är verkligen avis till din fina vinst 😊
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
N nyckelpigan-38 skrev:
Grattis Anders PS! Njut lite för mig också, är verkligen avis till din fina vinst 😊
Du får komma över och grilla med oss, Ängelholm är ju nästgårds!
 
U
stjärnflickan stjärnflickan skrev:
Ni brukar ju skriva vilket inläggnummer vinnaren har. Nu det är över 300 svar så blir svårt att hitta....
Tack för att du uppmärksammande att jag missat det, fixat och uppdaterat nu. Är det något man vill söka efter i en tråd finns även funktionen "Sök i tråd" högst upp under trådrubriken där man kan söka på ord, medlemsnamn, etc🙂. Önskar dig en fin dag!☀️
 
AndersPS AndersPS skrev:
Du får komma över och grilla med oss, Ängelholm är ju nästgårds!
Tackar tackar, delad glädje är dubbel glädje som de säger 😊
Säg till när köket är byggt och grillen igång så kommer vi med tillbehören
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.